بازدید این صفحه: 686
چه مقدار ریزش مو طبیعی است

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو در هر سنی و به هر دلیلی نا امید کننده و مخرب است. عوامل مختلفی مانند شرایط پزشکی، ژنتیک، مصرف برخی دارو ها و تغییرات هورمونی باعث ریزش مو می شوند.  در برخی از موارد روش های درمانی موثر است اما در مواردی برای باز یابی رشد مو  به درمان های جدی تر و جراحی نیاز است.

برای کنترل تداخل دارو های خاص و رشد مو به پزشک مراجعه کنید

شرایط دارویی متعددی به صورت دائم و یا موقت با رشد مو تداخل پیدا می کند. برخی از این شرایط پزشکی- دارویی عبارت اند از: کمبود آهن و کم خونی، مشکلات مربوط به تیروئید، کمبود  زینک، ویتامین D و گروه ویتامین های B، تنظیم نبودن سطح هورمون های اندروژن، تستسترون، و هورمون های ناشی از استروژن، بیماری های خود ایمنی، استرس زیاد، جراحت های فیزیکی، دیابت، بیماری لوپوس، کاهش وزن شدید یا تغییر ناگهانی در رژیم غذایی، عفونت های جدی همراه با تب بالا.

نقش ژنتیک در ریزش مو

اگر کسی از اعضای خانواده تان دچار ریزش موی شدید و تاسی هست شما نیز در معرض این خطر قرار دارید. رایج ترین نوع ریزش موی ارثی ریزش مو در سنین پایین و با روندی سریع تر از حالت نرمال است. ۲۱ در صد ریزش مو در زنان بیشتر ژنیکی و ارثی است .

ریزش مو پس از دکلره

ریزش مو

تغییرات هورمونی

یکی دیگراز دلایل ریزش مو بالا و پایین شدن سطح هورمون هاست که باعث ریزش موی موقت می شود. یک نمونه از ریزش موی موقت در دوران بارداری و زایمان است. یائسگی نیز در بیشتر موارد با ریزش مو همراه است. برای پیبردن به دلیل ریزش مو حتما با پزشک خود صحبت کنید.

درمان

از محصولات حاوی ماینوکسیدیل استفاده کنید

نتایج مطالعات نشان می دهد استفاده از ماینوکسیدیل حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به رشد مو ها کمک کرده و باعث توقف ریزش مو در زنان می شود. دقت کنید هنگامی که مصرف این دارو را آغاز می کنید باید مصرف را طولانی مدت ادامه دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید. بیشترین عوارض جانبی ماینوکسیدیل احساس ناراحتی در قسمت های زخم شده و رشد مو های زائد در صورت و دست هاست.

 

——————————————————————–

منبع : http://www.wikihow.com/Treat-Female-Hair-Loss

مترجم : شیوا نوری آذر

 

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *