بازدید این صفحه: 1132
درمان جوش زیر پوستی

چگونه از شرجوش ها خلاص شویم قسمت اول

چگونه از شرجوش ها خلاص شویم قسمت اول

 

>>>قسمت اول: درمان های خانگی<<<

>>>قسمت دوم: درمان های تخصصی پوست<<<

با اینکه راه های زیادی برای جلوگیری از جوش زدن وجود دارد اما گاهی اوقات راهی برای مقابله با جوش های ناگهانی بد موقع وجود ندارد. دلیل بروز آنها می تواند استرس، هورمون ها، یا رژیم غذایی نا درست باشد. می توان با استفاده از راه حل های خانگی و پزشکی درمان های سریعی برای از بین بردن این جوش ها به وجود آورد.

قسمت اول: درمان های خانگی

خمیر زرد چوبه

 زرد چوبه دارای خواص درمانی است. مقداری زردچوبه را با مقدار کمی آب و ماست مخلوط کنید و هرشب حد اقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. مراقب میزان اسیدی شدن این محصول باشید. مصرف این ترکیب در طولانی مدت نتیجه مورد نظر را به همراه خواهد داشت.

از ماسک خیار استفاده کنید

این درمان برای  تسکین التهاب پوست و قرمزی آن موثر  است اما به اندازه راه حل قبل مثمر ثمرنیست. مقداری خیار را رنده کرده و صورت خود را با آن بپوشانید. حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. بعد از این عمل خواهید دید قرمزی جوش ها از بین رفته و صورتتان احساس خنکی و شادابی می کند.

بخور دهید

بخور دادن به باز شدن منفذ های پوست شما کمک کرده و باعث میشود پوست شما نفس بکشد. با این روش شما میتوانید باکتری ها، کثیفی و چربی داخل منفذ ها را که باعث عفونت وایجاد جوش و آکنه می شوند را تخلیه کنید. برای این کار نیاز به یک ظرف بزرگ حاوی آب جوش دارید.  صورت خود را برای چند دقیقه نزدیک بخار آب داغ گرفته و سپس با آب گرم بشویید. بعد از شستشو از مرطوب کننده های عاری از چربی استفاده کنید.

درمان های گیاهی

روغن درخت چای به دلیل خاصیت آرام بخشی پوست و ضد باکتری بودن، در بسیاری از محصولات زیبایی کاربرد دارد.

از روغن درخت چای هفته ای یک بار برای از بین رفتن جوش ها استفاده کنید و این کار را تا از بین رفتن کامل جوش ها ادامه دهید. برای درمان سریع تر می توانید روغن درخت چای را با مقداری فندق مخلوط کرده و روزی دوبار روی جوش ها بگذارید. اگرپوست حساسی دارید مخلوط را با کمی آب رقیق کنید.

درمان جوشهای زیر پوستی صورت

درمان جوشهای زیر پوستی صورت

سیر

شاید کمی عجیب به نطر برسد اما سیر به دو دلیل در کاهش دادن جوش ها تاثیر به سزایی دارد: یکی به دلیل اینکه خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و دیگری اینکه سیر حاوی میزان زیادی سولفور می باشد که برای خشک کردن چربی مفید است. هم میتوانید از سیر رنده شده استفاده کنید وهم می توانید سیر را به دو قسمت تقسیم کرده وبه مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی جوش خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

عسل

عسل با عملکرد از بین بردن باکتری ها  یک پاک کننده پوست طبیعی قوی است. مقدار کمی عسل روی جوش بریزید و اجازه دهید تا زمانی که ممکن است روی جوش باقی بماند. می توانید عسل را به عنوان ماسک بر روی تمام صورت بمالید و پس از چند ساعت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *