بازدید این صفحه: 671
علائم بیماری نقرس

چند درمان طبیعی برای کاهش درد و تورم نقرس

چند درمان طبیعی برای کاهش درد و تورم نقرس

از این داروهای خانگی برای تسکین علائم وکاهش دردهای نقرس استفاده کنید:

گیلاس:

گیلاس خواص ضد انتی اکسیدانی دارد و یک درمان خانگی بسیار عالی برای دردهای نقرس است. این ماده غذایی به دلیل داشتن آنتوسیانین درکاهش التهاب نقرس کمک می کند و مانع از شدت یافتن آن می شود. سعی کنید روزانه ۱۵تا۲۰ گیلاس بخورید.

هیدرات:

در مبتلایان به التهاب ودرد نقرس هیدراته ماندن (حفظ آب بدن) ویا نوشیدن مقدار زیاد آب اهمیت دارد و به دفع اسید اوریک بدن کمک می کند واین بیماری را تحت کنترل درمی آورد.

سرکه سیب:

سرکه ی سیب یک درمان طبیعی ساده برای کاهش درد وتورم نقرس است. اسیدیته ی موجود در این سرکه به کاهش درد والتهاب مفاصل کمک می کند. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و آن را دوتاسه بار در روز بنوشید. اگر مزه ی این نوشیدنی شما را آزار نمی دهد می توانید مقدار سرکه ی سیب را افزایش دهید.

آب:

آب سرد درکاهش التهاب نقرس موثر است اگرچه مرطوب نگه داشتن ناحیه ی آسیب دیده با آب سرد اهمیت دارد اما استفاده از یخ به جای مرطوب نگه داشتن آن با آب سرد می تواند شرایط را بدتر کند.

 

موز:

مقدار پتاسیم زیاد در موز بلورهای اسید اوریک بدن را به مایع تبدیل می کند و این مایع از طریق ادرار از بدن دفع می شود همچنین به دلیل داشتن ویتامینC باعث کاهش درد والتهاب می شود پس سعی کنید روزانه یک تا دو موز مصرف کنید.

نخود فرنگی:

این ماده غذایی سرشار از منیزیم است وبرای کاهش فشارخون مصرف می شود همچنین مرطوب نگه داشتن بدن با مخلوطی از سولفات منیزیم و آب گرم درد والتهاب را کاهش می دهد.

عوارض بیماری نقرص

علائم بیماری نقرس

آب لیمو:

بهترین روش برای از بین بردن درد نقرس وکاهش تورم آن استفاده از آب لیمو است که میزان اسید اوریک خون را کاهش می دهد.

مقداری آب لیمو رابا نصف قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید سپس هنگامی که گاز آن ازبین رفت آن را به یک لیوان آب اضافه کنیدو بلافاصله بنوشید. یک روش دیگر اضافه کردن آب لیمو به آب است که باید سه بار درروز نوشیده شود.

سیب:

پزشکان توصیه می کنند مبتلایان به نقرس روزانه حداقل یک سیب بخورند زیرا سیب دارای اسید مالیک است که به کاهش اسید اوریک بدن کمک می کند. اسید مالیک باعث بروز درد و تورم می شود.

ورزش:

ورزش با متعادل نمودن سطح انسولین اسید اولیک بدن راکاهش می دهد و تعداد و شدت یو پی اس ها را می کاهد.

مترجم/ آرزو گمرک چیان

منبع: www.rd.com

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *