بازدید این صفحه: 1028
مشخصات موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس

موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس

موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس

 

 

 

مشهد مقدس -احمد آباد -نبش عارف -مسجد نقوی -طبقه سوم

تلفن: ۰۵۱-۳۸۴۵۷۳۷۵

فکس: ۰۵۱-۳۸۴۵۷۱۶۴

سایت:www.aptooscharity.ir

 

هر چهارشنبه که از راه می رسد با طلوع خورشید، مسجد نقویه در خیابان احمد آباد مشهد شاهد برگزاری نشست موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس است و مدیران دولتی، پزشکان و بازاریان خیر و نیکوکار مشهد گردهم می آیند تا در شهر توس و در کنار بارگاه رضوی درد بی پولی، بیمار آسیب پذیری را از پا نیاندازد.

 

اين موسسه با تلاش و زحمات جمعي از علماي اعلام ،نيکوکاران ارجمند و پزشکان متعهد و به منظور کمک رساني و ارائه خدمت مناسب به بيماران محروم و نيازمند تشکيل شده است و تا کنون بحمدالله در جهت مديريت و هماهنگي اين کار مهم تلاشهاي فراواني صورت داده که مورد توجه دست اندرکاران و متوليان امور درماني استان و دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز قرار گرفته است و در اين مدت بيش از ۳۰ هزار بيمار محروم را پشتيباني عمل جراحي قرار داده است.
اين موسسه هيچگونه دخالت تخصصي امور بهداشتي و درماني نداشته و صرفاً جهت حمايت و پشتيباني از بيماران نيازمند و همکاري و همدلي با مسئولين امور درماني به فعاليت خود ادامه مي دهد بدينوسيله از کليه کساني که اين موسسه را در خدمت رساني به بيماران آسيب پذير ياري مي رسانند تقدير و تشکر بعمل مي آيد.

 

 

نوع و نحوه فعالیت ها

پذیرش بیماران با مراجعه مستقیم، و یا معرفی پزشکان، پرسنل بیمارستان ها، خیرین محترم اعضاء هیئت امناء، سایر مؤسسات و … به مددکاران محترم در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد می باشد.
مددکاران با اختیار قبلی از سوی هیئت مدیره، ضمن بررسی وضع مالی بیماران و در صورت ضرورت تکمیل پرسش نامه مربوط و بازدید از محل زندگی وی میزان و نحوه کمک مؤسسه را تعیین می نمایند، سپس بیمار را به داروخانه، ازمایشگاه، رادیولوژی، بخش های مختلف بیمارستان دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد، همکاران پزشک در بخش های دولتی و غیر دولتی و در مواردی به سایر شهرستان ها(خاصه شیراز برای پیوند کبد) ارجاع می دهند. در این خصوص هیچ گونه وجهی مستقیماٌ به بیمار یا همراهی وی تحویل نمی شود.
مددکاران تا مبلغ یک میلیون ریال را می توانند بدون طرح در جلسه هیات مدیره مؤسسه حواله صادر کنند. مبالغ بالاتر را در جلسه هفتگی هیات مدیر مطرح و تعیین تکلیف می کنند.
تهیه وسایل پزشکی برای استفاده بیماران بستری در منازل، مانند تخت، لوازم جانبی، آسپیراتور، وانتیلاتور، کپسول اکسیژن، تشک مواج، صندلی چرخدار و …
حمایت مالی از بیماران مزمن صعب العلاج که گاهی لازم است تا آخر عمر تحت معالجه دارویی قرار گیرند. بدین صورت که یک یا چند نفر از این بیماران را به هر یک از افراد خیرخواه برای تقبل هزینه ماهانه داروها معرفی می شوند. در حال حاضر، این هزینه ها به طور متوسط ماهانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال برآورد می شود.
صدور دفترچه بیمه برای آن دسته ار افرادی که تاکنون نتوانسته اند خود و افراد خانواده خود را بیمه کنند.
ارائه مشورت های پزشکی در انتخاب پزشک، روش های درمانی، اولویت های دیگر، با کمک پزشکان همکار هیات امناء مؤسسه
همکاری با سایر مؤسسسات خیریه و حمایت دولتی و غیر دولتی در چهارچوب اهداف مؤسسه و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، بازدید از نزدیک و مذاکره با آنها و ارایه راهکارهای همکاری متقابل.
برگزاری جلسات سالانه به مناسبت روز مددکار میلاد حضرت علی (ع) – و دعوت و قدردانی و تشویق مددکاران و دست اندرکاران امور خیر در زمینه پزشکی.
ترغیب و تشویق افراد نیکوکار به معرفی علاقمندان جدید برای پیوستن به مؤسسه، به ویژه فرزندان و همسران نیکوکاران جهت گسترش فرهنگ نوعدوستی و خدمت به محرومین در جامعه
سایر کمک ها از قبیل اسکان، اشتغال مؤثر بیمار یا همسر بیمار و تهیه سایر ضروریات زندگی آنها

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *