بازدید این صفحه: 1068
علت خارش گوش گلو و چشم

درمان خارش گوش گلو و چشم

درمان خارش گوش گلو و چشم

 

 

رینیت آلرژیک:

اگزما و آسم آلرژی بینی را بدتر می کنند و داروهایی که در درمان آلرژی موثر واقع می شوند آنتی هیستامین، کورتیکواستروئید و ضد احتقان ها هستند. گاهی پزشک مقدار کمی از مواد آلرژی زا را به بدن فرد تزریق می کند که یک روش موثر در مقابله با آلرژی نسبت به شوره ی گربه، سگ یا حیوانات خانگی دیگر وگرده ی گل و گیاهان است.
روش دیگری که درمقابله با خارش گلو وگوش کمک می کند شستن سینوس ها با محلول استریل است که یک روش درمانی خانگی موثر می باشد.
همچنین برای مقابله با خارش گلو وگوش بهتر است از مواد حساسیت زا دور بمانید ورطوبت محیط داخل خانه را با دستگاه رطوبت زا کاهش دهید و پتوی خود را با آب داغ بشویید وبرای خشک شدن لباس های شسته شده آن ها را در خارج از منزل آویزان نکنید و حیوانات خانگی را خارج از منزل نگه دارید.

آلرژی غذایی

از موادغذایی حساسیت زا پرهیز کنید و آنتی هیستامین مصرف نمایید.

رفع خارش گلو و گوش و چشم

دلایل خارش گلو و گوش و چشم

واکنش های دارویی

بسیاری از مردم می توانند به داروها واکنش های جانبی نشان دهند. این اتفاق به دلیل واکنش های بیش از حد بدن نسبت به داروها رخ می دهد و داروهای ضد التهاب مثل آنتی بیوتیک، ایبوپروفن ،آسپرین و پنی سیلین عاملان اصلی این آلرژی هستند زیرا سیستم ایمنی بدن این داروها را به عنوان یک جسم خارجی شناسایی می کند و علیه آن ها پادتن می سازد.
اگر دچار کهیر یا مشکلات پوستی شدید به پزشک مراجعه کنید تا این داروها را با داروهای دیگری که به آن ها واکنش نشان نمی دهید جایگزین کند.

سرماخوردگی

سرماخوردگی می تواند باعث علائمی مثل خارش گلو وگوش شود اما این ویروس به راحتی کنترل می شود. درهنگام سرماخوردگی مقدار زیادی آب و آب لیمو بنوشید زیرا لیمو دارای الکترولیت است. همچنین می توانید آن را به عسل اضافه کنید تا خوش طعم تر شود اما درهنگام سرماخوردگی از مصرف موادغذایی کافئین دار پرهیز کنید.
غرغره کردن آب نمک با عفونت ها مبارزه می کند و گلو درد را بهبود می بخشد.
همچنین برای اینکه سرماخوردگی درمدت زمان کمتری بهبود پیدا کند مایعات گرم و سوپ بخورید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم: آرزو گمرک چیان

منبع:  www.newhealthadvisor.com

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *