بازدید این صفحه: 830
درمان آبله مرغان

آبله مرغان و درمان آن

آبله مرغان و درمان آن

 

 

آبله مرغان یک بیماری شایع عفونی است .علائم این بیماری خستگی، تب خفیف و از دست دادن اشتها، همچنین لکه های قرمز و تاول هایی هستند که می خارند و استفاده از روش های درمانی به کاهش تب و خارش کمک می کنند.
این بیماری عفونی در دوران کودکی شایع تر است و علائم آن معمولا درکودکان خفیف تر از بزرگسالان ظاهر می شوند.
ویروس های بیماری آبله مرغان در قطرات بزاقی که از طریق عطسه ویا سرفه در هوا پاکنده می شوند و یا از طریق تماس مستقیم با مایع روی تاول فرد آلوده به افراد سالم انتقال پیدا می کنند و این بیماری فوق‌العاده مسری است.
اوج زمان ابتلا به این بیماری گروه سنی ۵تا۹ هستند و این بیماری در فصل های بهار و زمستان شایع تر است با این حالگاهی پس از طی شدن سیر بیماری آبله مرغان هم، ویروس در بدن به حالت خفته باقی می‌ماند (بطور مثال در ریشه اعصاب نزدیک نخاع) و پس از گذشت زمان دوباره فعال می شود و به صورت زونا ظاهر می گردد. زونا می تواند در تمام سنین اتفاق بیفتد اما در افرادی که بیش از۶۰سال سن دارند شایع تر است.

علائم ابتلا به آبله مرغان

آبله مرغان و درمان آن

علائم و نشانه های آبله مرغان چیست؟

علائم اولیه آبله مرغان خستگی، تب خفیف، بی اشتهایی، و احساس ناخوشی و بیماری است. علائم آبله مرغان لکه های قرمز هستند که به سرعت(معمولا ظرف ۲۴ ساعت) ظاهر می شوند و روی سینه گسترش پیدا می کنند و سپس روی صورت، پوست سر، بازوها، و ساق پاها پراکنده می شوند.
پس از گذشت ۱۲تا۴۸ ساعت از ظهور لکه های کوچک قرمز، تاول های زرد رنگی که پر از مایع هستند روی پوست ایجاد می شوند و این تاول ها خود به خود پس از ۳تا۴ روز از زمان ظاهر شدنشان از بین می روند البته تعداد این تاول ها در افراد متفاوت است.
کلیه ی علائم بیماری آبله مرغان پس از گذشت ۱۰تا۲۱ روز از زمانی که فرد درمعرض ویروس قرار می گیرد ظاهر می شوند و معمولا به طور کامل۷تا۱۰ روز پس از بروز اولین علائم ظاهر شده بهبود پیدا می کند.

عوارض آبله مرغان چیست؟

اگرچه معمولا آبله مرغان یک بیماری خفیف است که به خودی خود بهبود پیدا می کند اما درصورت بروز عوارض جدی باید در بیمارستان بستری شد و گاهی این بیماری موجب مرگ می شود.
ممکن است برای درمان عفونت باکتریایی پوست در این بیماری به آنتی بیوتیک نیاز باشد وجدی ترین عوارض آبله مرغان سینه پهلو (پنومونی)، سپتی سمی (عفونت جریان خون)، و به ندرت آنسفالیت (التهاب مغز) و مرگ هستند.
اگر زنان باردار در هفته ی هشتم تا بیستم بارداریشان به آبله مرغان مبتلا شوند ممکن است این بیماری باعث ناهنجاری های جنین گردد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم: آرزو گمرک چیان

منبع: www.healthline.com

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *