بازدید این صفحه: 458
لیست لوازم پزشکی

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت دهم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت دهم

 

 

 

نام فارسی
نام لاتین

دسته

توضیحات
نخ پلاستیکیplasticتجهیزات پزشکینخهای پلاستیکی برای جلوگیری از ایجاد اسکار که در جراحیهای پلاستیک بیشتر استفاده می شود
نخ پنبه ایcottonتجهیزات پزشکیجنس این نوع نخها پنبه می باشد و در دوختن بافتهای بیرون از بدن استفاده می شود
نخ جاذبabsorbentتجهیزات پزشکیاین نوع نخها که از روده گوسفند تهیه می شود در بدن جذب می گردد
نمایش درمانی (سیستمهای نمایش درمانی)Visual Function Analyzersتجهیزات پزشکیاز این سیستمها برای بیماران عقب افتاده ذهنی جهت آموزش یکسری استفاده میشود.
نخ عمومیgeneralتجهیزات پزشکینخهای مربوط به بخیه زدن عمومی
نگاتوسکوپ فلتflat view boxتجهیزات پزشکیاین نوع نگاتوسکوپها ابعاد بزرگتری دارند و برای بخشهای رادیولوژی استفاده می شوند
نخ فلزیmetallicتجهیزات پزشکینخهای فلزی برای دوختن بافتهای محکم تر
نازوفارینگوسکوپnasopharyngscopeتجهیزات پزشکیآندوسکوپی برای بررسی مسیر تنفسی بینی به حلق
نبولایزر بیمارستان اولتراسونیکultrasonic nebulizerتجهیزات پزشکیبرای باز کردن مجاری ریه مورد استفاده قرار میگیرند و عموماً شامل یک اسیلاتور ا لکترونیکی و یک ترانسدیومتر، یک ویک چمبر نبولایزر میباشد. یک جریان الکتریکی  فرکانس بالا بر کریستال پیزو الکتریک بکار گرفته میشود که تغییرات سیگنالهای  الکتریکی را به نوسانات مکانیکی تبدیل میکند.این ویبراتورها موج صوتی mhz 10-1  تولید میکنند. این امواج به محلول در چمبر نبولایزر منتقل میگردد. زمانی که این امواج  به مایع داخل تانک میرسند باعث ایجاد ذرات بخار مانند میگردند.
نبولایزر بیمارستان کمپرسوریcompressor nebulizerتجهیزات پزشکینبولایزرهایی برای فراهم آوردن بخار گرم به ریه بیمار توسط اکسیژن با هوای فشرده  بکار گرفته میشوند این نبولایزرها شامل یک تانک، یک المنت گرمایی، یک کمپرسور و  یک جت نبولایزر میباشد.
نردبان انگشتانstepladder,physical therapyتجهیزات پزشکیوسیله ای (معمولاً چوبی) که دارای دندانه هایی است که امکان صعود انگشتان بر روی آن که به شکل عمود بر روی دیوار نصب می شود وجود دارد و وسیله ای برای روزش انگشتان دست است.
نفلومترNephelometerتجهیزات پزشکیآنالایزهای بخش ایمنی به روش نفلومتری با آشکار سازی نورمتفرق شده از  کمپلکسهای آنتی ژن یا آنتی بادی قادرند غلظت پروتئین های پلاسما یا داروها  را با سرعت و به دقت اندازه گیری نماید این دستگاه های اندازه گیری دقیق در  برخی از موارد می توا نند سرعت تشکیل چنین کمپلکسهای را نیز اندازه گیری  کنند اغلب دستگا های فوق می توانند آزمایشات مربوط به مایعات مغزی نخاعی  ادرار یا سرم را انجام دهند. نتایج قسمتهای حاصله به عنوان مبنا برای تشخیص  بیماریهای غیر پرولیفرا تیوسیستم ایمنی اختلال یا بروز کمبود در سیستم ایمنی  بیماری های خود ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد .
نگه دارنده پا و کفش و صندل طبیfixation device & therapeutic shoesتجهیزات پزشکیکفشهای طبی که برای بیماریهی خاص پا بکار گرفته میشوند.
نگین دندانDenta signet lتجهیزات دندانپزشکیموادی آرایشی که بر روی قسمت بیرونی دندان چسبانیده شده و جنبه زیبایی دارد. این مواد به اشکال مختلف نظیر قلب، ستاره و …. می باشند
نوکلئوتومNucleotomeتجهیزات پزشکیدستگاهی است که برای جراحی دیسک بیمار بدون شکافتن کمر او استفاده می شود
نومراتور سیستم احضار پرستارnumaratorتجهیزات پزشکیمجموعه مشخص کننده شماره اتاق  و شماره تخت بیمار متصل شده به سیستم
نیستموگرافnistemographتجهیزات چشم پزشکیثبت پتانسیلهای الکتریکی ناشی از حرکت چشم که شامل یک الکترود برای هر چشم می باشد
وج آناتومیکAnatomic wedgeتجهیزات دندانپزشکیجسمی گوه ای متناسب با اناتومی دندان  به منظور ایزولاسیون
ونتیلاتور پرتابل پیوستهcontinous portable ventilatorتجهیزات پزشکییک ونتیلاتور قابل حمل که مانیتورینگ گازهای تنفسی را دارد و به صورت پیوسته فعال است
ویل چر پله روStep Climderارتوپدی و توانبخشیوسیله ای است که در اماکن فاقد طبقات و فاقد  آسانسور و بالابر کاربرد دارد. علی الخصوص برای معلولین و ویلچر سواران
وکیومvaccumارتوپدی و توانبخشیدستگاه وکیوم همراه با سایر جریان های الکتروتراپی و یا به صورت جداگانه در درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از مکش به عنوان ماساژ بافتها اثرات سودمندی در پی خواهد داشت. ماساژ عمیق و خوب باعث افزایش جریان خون در پوست در برابر عبور جریان کاهش می یابد. بنابراین هنگامیکه وکیوم همراه با سایر دستگاه های الکتروتراپی مورد استفاده قرار می گیرد می توان با شدت جریان کمتر و ایجاد احساس مطلوب تر برای بیمار به نتایج درمانی شگفت انگیزی دست یافت
ونتیلاتور سازگار با ام آر آیونتیلاتور سازگار با ام آر آیتجهیزات پزشکیونتیلاتوری که در آن از مواد فریک استفاده نشده است
ونتیلاتور سی پی ای پی (ونتیلاتور سی پی ای پی)CPAPتجهیزات پزشکییک ونتیلاتور که با فشار مثبت هوایی و به صورت پیوسته کار می کند
ونتیلاتور فشار منفی خارجیexternal negative air pressureتجهیزات پزشکیونتیلاتوری که فشار منفی برای دم در تنفس را ایجاد می کند
وج لایت کیورlight cure wedgeتجهیزات پزشکیجسمی گوه ای شکل جهت ایزولاسیون و جداسازی هنگام لایت کیور
واشر لوله آزمایشگاهیtube washerتجهیزات آزمایشگاهییک شستشوگر آزمایشگاهی شامل قطعات فولاد ضدزنگ و قسمت شستشو که در  برابر آب داغ و مواد خورنده شیمیایی مقاوم است این واحدها می توانند به صورت آ زاد قرار داده شوند و یا بین دیواره ها نصب گردد . برای تمییز کردن ، ابزار آزمایشگاهی  در سبد حاملی به صورت افقی در شیارها حرکت می کنند یا درون قفسه های سوراخ  دار جای می گیرند . این شستشو گرها مجهز به ابزار پاشیدن فشار قوی می باشند  که در دو نوع ثابت و جت مانند وجود دارد و دستگاه پاشیدن شامل بازوهای چرخان در  بالا و پایین حمل کننده می باشند .
واپرایزور تنفسیrespiration vaporizerتجهیزات پزشکیتولید کننده بخار آب سرد برای محیط تنفسی که آن را اسپری نیز می کند
واژینوسکوپvaginoscopeتجهیزات پزشکیآندوسکوپی برای بررسی واژن، نمونه برداری از بافت یا کواگولاسیون موضعی
وان استخر اندام فوقانی و تحتانیphysical therapy pool-upper & lowerارتوپدی و توانبخشیاستخری که در آن فقط امکان غوطه وری اندام ها (فوقانی و تحتانی) وجود دارد.
وان استخر تمام بدنphysical therapy pool-bodyارتوپدی و توانبخشییک استخر با فشار آب گرم یا سرد جهت فیزیوتراپی
وزنه های مرجع با حساسیت بالاanalytical mechanical balanceتجهیزات پزشکیوزنه های کم جرم که در تشخیص وزنهای پایین در محیط استاندارد استفاده می شوند
وسایل جابجایی معلولینtransport vehicles for handy cappedارتوپدی و توانبخشیوسایل مورد استفاده برای نقل مکان و جایجایی افراد دارای ناتوانی حرکتی که قادر به راه رفتن نیستند.
وسایل کمکی جهت راه رفتن و کمکهای حرکتیwalking & mobility aidsارتوپدی و توانبخشیوسایل مورد استفاده برای کمک به راه رفتن افراد دارای ناتوانی دائم یا موقت حرکتی
وکتروکاردیوگرافVectorcardiographتجهیزات پزشکیالکترو کاردیوگرافهایی که برای توالی تغییرات در بزرگنمایی و جهت پتانسیل الکتریکی  در یک سیکل کامل قلبی مورد استفاده قرار میگیرند در بعضی از آنها سیگنال ها به  شکل عمودی و افقی منتقل میشود. نمودار حاضر معمولاً یک فتوگرافی است که  در اسیلوسکوپ ثبت میگردد. و الکترو کاردیوگراف همچنین ممکن است از سیگنالهای  الکتریکی الکتروکاردیوگراف بدست بیاید. وکتروکاردیوگرافها برای تشخیص شرایط  پاتولوژیکی قلب مورد استفاده قرار میگیرد.
وکیو تینرEvacuated Tubeتجهیزات پزشکیلوله های جمع آوری نمونه باایجاد خلا جهت ایجاد تسهیلاتی برای خونگیری
ونتیلاتورventilatorتجهیزات پزشکیونتیلاتورها طراحی شدند تا از فشار مثبت استفاده کنند برای اینکه مخلوط گازهای تنفسی و بیهوشی تولید میگردد. بعضی ازونتیلاتورهای بیهوشی دستگاه های time-cycled هستند که فقط یک مد بکار گیری دارند. ولی تعدادی مدهای دیگری هستند (از قبیل ونتیلاسیون      متناوب همگام شده.)
ویدیو پروژکتور (تجهیزات آموزشی)video-projectorتجهیزات پزشکییک نمایشگر بر روی پرده بزرگ که به کامپیوتر وصل شده و فایلها را روی پرده نمایش می دهد
ویر پول اندام فوقانی و تحتانیvirpools & accessories-upper & lower bodyارتوپدی و توانبخشیران و ویرپول که در آن امکان غوطه وری اندام های فوقانی یا تحتانی وجود داشته و از کناره ها آب گرم با فشار به سمت اندام پرتاب می شود.
ویر پول تمام بدنvirpools & accessories-bodyارتوپدی و توانبخشیوان که در آن امکان غوطه وری همه بدن وجود داشته و از کناره ها آب گرم با فشار به سمت بدن پرتاب می شود.
ویسکومترویسکومترتجهیزات پزشکیلزج سنج، با این دستگاه میزان لزج بودن مایعات بدن سنجیده می شود
هود فیوم شیمیاییChemical fumeتجهیزات پزشکیهودهای بخار مواد شیمیایی که از پخش شدن ومواجهه کارکنان با بخارات سمی قابل اشتعال وقابل انفجار وذرات حاصل از سنجش گری آزمایشگاهی جلوگیری کند.
هود لامینار کلاس ۱class 1تجهیزات پزشکیاین هودها جهت محافظت از اپراتور ومحیط در برابر عوامل بیو لوژیکی که دارای  سطح خطر پایینی هستند طراحی شده است این هودها شامل یک محفظه بسته  با یک قسمت باز جهت دسترسی به محصولات می باشد این هودها دارای دمنده  جهت تولید جریان درونی از هوای اتاق و یک سیستم خروجی با یک فیلتر هپا که هوا  را از طریق بالای هود مستقیم به خارج هدایت می کندیا هود کلاس ۱یک ایمنی  بیولوژی را برای بکارگیری دستگاه مانند مواد رادیو اکتیو, Toxiها ترکیبات دیگر که  ممکن است با دست در ارتباط باشد بوسیله خروج این مواد به محیط بیرون فراهم  می کند
هود لامینار کلاس ۲class 2تجهیزات پزشکیمحفظه های ایمنی بیولوژیکی که جهت محافظت از اپراتور ,محیط و نمونه های داخل  هود طراحی شده از عوامل آلوده بیولوژیکی با سطح خطر پایین هستند . اینها شامل یک فضای دسترسی به محصولات می باشد شامل یک دمنده که یک جریان درونی عمودی از هوا ی اتاق به داخل هود ایجاد ویک سیستم خروجی می باشد و دارای فیلتر  هپا این نوع هود بیشتر برای آزمایشگاههای تشخیصی برای دسترسی به سلولهای  کشت و عوامل پاتوژن انسان می با شد . برای کشت بافت و ویروس های توموری و  همچنین عوامل Toxic(مانند داروهای کروماتوگرافی ) اینها بیشتر برای نوع Aطبقه  بندی شدند (خروج هوا از طریق فیلتر هپا ) وB(مجرای سخت جهت محیط بیرونی و  خروج هوا از طریق فیلتر هپا )
هود لامینار کلاس ۳class 3تجهیزات پزشکیهودهایی جهت ایمنی بیولوژیکی که برای بالاترین درجه محافظت اپراتور، محیط و حفاظت نمونه های داخل کابینت از آلودگی با تماس عوامل خطرناک بیو لوژیکی  شناخته شده می باشد . این هودها عموما شامل تهویه  داخل هود با فشار منفی واز طریق دستکشهای مخصوص به کار گرفته می شود . شامل دمنده هایی برای ایجاد یک جریان درونی عمودی داخل هود وخروج از سیستم می باشد و با فیلترهای هپا با ضریب ایمنی بالا تجهیز شده است .
هیومدی فایر گرماییheated humidi fierتجهیزات پزشکیاین دستگاه ها طراحی شدند تا در مسیر خط تنفس بیمار جهت رطوبت و دمای جریان گاز در داخل ریه با فراهم کردن بخار آب گرم بکار گرفته شوند.
هات بکhot packتجهیزات پزشکیروش اعمال گرمای سطحی به شکل مرطوب یا خشک با استفاده از پکهایی که توسط روشهای گوناگون گرم شده و آنگاه به شکل سوختگی بر روی بخش مشخصی از بدن قرار می گیرد.
هات بیدhot bead sterilizersتجهیزات پزشکیاستریل کننده های دارای محفظه که ساچمه های شیشه ای درون آن قرار داردو بوسیله دما و با قراردادن ابزار در داخل ساچمه ها فرآیند استریل را انجام میدهد
هات پلیتhot plateتجهیزات پزشکیهات پلیت ها : هات پلیت ها جهت مصارف آزمایشگاهی دارای صفحات چدنی و یا آلومینیومی  در ابعاد کروی یا مستطیل باید مجهز به سیستم کنترل حرارت ( ترموستات )  قابل کنترل در مدلهای مختلف ساخته می شود این دستگاه باید قادر باشد که  دمایی معادل ۴۰۰ درجه سانتیگراد ایجاد نماید و حرارت مصرفی حدود w3000  ساخته شود .
هایپر ترمو تراپیHYPER THERMOTHERAPYتجهیزات پزشکیروش گرم کردن شدید (هایپر ترمی) بافتهای بدن برای از بین بردن سلولهای سرطانی با ضعیف کردن آنه
هچینگ لیزری جنین (آی وی اف)Laser hatching systemتجهیزات پزشکیتکنولوژی است که کمک میکند تا تخمک درون رحم مادر چسبیده شود
هموگلوبین مترhemoglobin meterتجهیزات پزشکییک فتومتری است که تنها با یک طول موج مخصوص میزان هموگلوبین  همچنین هموگلوبین گلیکوزیله را اندازه گیری  می کند.
هموواگhemovaqتجهیزات پزشکیدستگاهی است ترشحات خون و مایعهای میان بافتی را در هنگام عمل جراحی تخلیه می کند
هوای فشرده (کپسول گاز هوای فشرده)compressed air cylinderتجهیزات پزشکییک مخزن تحت فشار که معمولا از دو جدار ه تشکیل شده است به شکل استوانه ای طراحی میشود خروجی آن یک شیر قابل کنترل است این مخازن قابل شارژ بوسیله گازهای هوای فشرده هستند.
هولتر مانیتورینگholter monitoringتجهیزات پزشکیدستگاهی که به بیمار متصل میشود وتغییرات قلب را در ۲۴ ساعت ثبت وبررسی میکند
هیت بلاک (حمام خشک هیت بلاک)heat blockتجهیزات پزشکیاین نوع دستگاهها برای گرم کردن هوا هستند. گرما و حرارت معمولا بواسطه مولد الکتریکی تولید می شوند اما در بعضی از دستگاهها گرما بواسطه آتش ایجاد می شود.ممکن است یک بلوک مجزا در سیستم های خورشیدی و یا یک بلوک فلزی  کنترل شده بواسطه یک ترموستات وجود داشته باشد.
هیدروژن تنفسیH2تجهیزات پزشکیجهت تشخیص میزان هیدروژن در یک نمونه بازدم بکار می روند، معمولا این میزان  بصورت ppm یا واحد در میلیون بیان می شوند. این آنالایزرها بسته به نوعشان از  روشهای الکتروشیمیایی یا متدهای اندازه گیریگاز کروماتوگرافی استفاده می کنند.  برخی از این آنالایزرها همچنین می توانند متان یا دی اکسید کربن در محتوای نمونه  بازدم تشخیص دهند . آنالایزرهای مذکور غالبا در تشخیص تجزیه باکتریولوژیکال  کربوهیدراتها و جذب نامناسب (بد جذبی) در روده کوچک که وابسته به رشد باکتریال  بیش از حد است استفاده می شوند.
هیستروسکوپهیستروسکوپتجهیزات پزشکیآندوسکوپی برای بررسی زهدان، نمونه برداری از بافت یا کواگولاسیون موضعی
یونیت هیتر افقیhorizentalتجهیزات پزشکیگرم کننده هوا به روش کانوکشن به صورت افقی
یو وی (تجهیزات درمانی یو وی)uv treatment equipmentتجهیزات پزشکیوسایل مورد استفاده برای تاباندن نور ماوراء بنفش به بخش مشخص شده ای از بدن که برای درمان برخی ضایعات پوستی با یا بدون دارو
یونیت معاینه چشم پزشکیOphthalmic Bedتجهیزات چشم پزشکیصندلی و تخت مربوط به معاینه چشم
یونیت معاینه گوش و حلق و بینیENT unitتجهیزات پزشکیصندلی مخصوص معاینه گوش و حلق و بینی
یخچال نگهداری داروrefrigerator pharmacyتجهیزات پزشکییخچال مخصوص نگهداری دارو
یاگ- اربیومER:YAGتجهیزات پزشکیلیزرهای حالت جامد که طول موج ۲٫۹۴۰ nm را شامل میشود.این لیزرها در مدهای switched  و یا پالسی بکار گرفته میشوند و انرژی آن از طریق فیبر شیشه ای نوری به بدن  انسان تحویل داده میشود.عمدتاً برای تبخیر بافت بکار میرود این لیزرها همچنین  مته زدن در جراحی استخوان را سریع و کوتاه میکنند.
یو پی اسupsتجهیزات پزشکیدستگاهی که به وسیله منبع باطری با ظرفیت های مختلف برق DC را به برق AC تبدیل میکند که باطری ها قابل شارژ می باشند .
یورو تروسکوپureteroscopeتجهیزات پزشکیآندوسکوپی برای بررسی مثانه ، نمونه برداری از بافت یا کواگولاسیون موضعی
یونایزرionizerتجهیزات پزشکییونایزر : دستگاهی است که با استفاده از ولتاژهای بالای DC هوا را یونیزه می کند .
یونی سپتuni septa disinfection solutionتجهیزات پزشکینوعی مایع ضد عفونی کننده
یونیت هواسازunitتجهیزات پزشکیهمان کویل است که آب گرم وسرد  درآن جریان دارد
یونیت دندانپزشکیDental unitتجهیزات دندانپزشکیصندلی استقرار بیمار با قابلیت ایجادوضعیت خاص درمانی
یونیت هیترheating unitتجهیزات پزشکیسیستمتامین کننده گرمای هوا

 

 

 

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت اول

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت دوم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت سوم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت چهارم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت پنجم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت ششم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت هفتم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت هشتم

لیست کامل تجهیزات پزشکی همراه با کاربرد پارت نهم

 

 

منبع : bmecenter.ir

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *