بازدید این صفحه: 635
علت عرق كردن زياد بدن

دلایل تعرق زیاد چیست

دلایل تعرق زیاد چیست

بررسی ها نشان می دهد تعرق بیش از حد می تواند نشانه دیابت، حمله قلبی و اختلال اضطراب و هراس اجتماعی باشد.
عرق کردن بخشی طبیعی از عملکرد بدن است و میزان آن به عواملی مانند دما یا میزان استرس مرتبط است. مطالعات پژوهشگران موسسه ملی بهداشت آمریکا نشان می دهد تعرق بیش از حد می تواند نشانه بیماری باشد و باید جدی گرفته شود.

دیابت

تعرق بیش از حد یکی از مهمترین نشانه های دیابت است. افراد مبتلا به دیابت معمولا بیشتر در نواحی صورت، پوست سر و گردن عرق می کنند.

حمله قلبی

به طور معمول احساس درد در ناحیه قفسه سینه، گردن، بازو و فک از مهمترینعلائم های حمله قلبی است؛ ولی مطالعات پژوهشگران دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نشان می دهد تعرق زیاد یکی از علایم کلیدی ایست قلبی است.

دليل عرق كردن زياد بدن

علت عرق كردن زياد بدن

یائسگی

حدود ۷۵ درصد زنان در ابتدای یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند و این گرگرفتی می تواند به تعرق شدید منجر شود.

اضطراب شدید

اختلال اضطراب و هراس اجتماعی از جمله مشکلاتی است که سبب به تعرق بیش از اندازه می شود و باید برای درمان آن اقدام کرد.
همانطور که تعرق زیاد نشانه خوبی نیست، کمبود آن نیز می تواند سبب به ایجاد مشکلاتی شود. گاهی که بدن در معرض حرارت و گرما قرار می گیرد، جریان خون پوست زیاد می شودو این امر سبب می شود بدن عرق کند و خنک شود. به مرور زمان و با افزایش سن، بدن این قابلیت را کم و بیش از دست می دهد. هنگامی که سالمندان در معرض هوای گرم قرار می گیرند، جریان خون پوست افزایش نمی یابد و گرما سبب می شود دمای درونی بدن افزایش یابد.
بالا رفتن دمای درونی بدن احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد مصرف از مکمل های اسید فولیک در افراد مسن باعث اتساع رگ های خونی و افزایش جریان خون می شود و توان بدن برای تحمل گرما را افزایش می دهد. بنابراین مصرف فولیک اسید برای سالمندان ضروری است.

منبع:سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *