بازدید این صفحه: 1084
مصرف آسپرین

روش صحیح مصرف آسپرین

روش صحیح مصرف آسپرین

مسکن‌هایی که در معده، باز و فعال می شوند، نباید با شکم خالی استفاده شوند و در صورت خالی بودن معده حتما باید این داروها را همراه با دو لیوان آب مصرف کرد
مسکن ها مانند سایر داروها باید طبق تجویز پزشک استفاده شوند ،ضد دردها یا در معده باز می شوند یا به دلیل داشتن پوشش، در روده فعال می شوند.
ایبوبروفن، مفنامیک اسید و دیکلوفناک از جمله مسکن هایی هستند که چون در معده باز می شوند، خصوصا برای افراد مستعد می توانند عارضه گوارشی ایجاد کنند و به همین دلیل باید با معده پر استفاده شوند. این داروها در صورتی که معده خالی باشد، الزاما باید با دو لیوان آب خورده شوند تا سبب آسیب به مری و عوارض گوارشی و کلیوی نشود.

مصرف آسپرین قبل از بارداری

مصرف آسپرین

اغلب افراد برای جذب سریعتر داروی مسکن، آن را با دندان خرد کرده یا در آب حل می کنند. مسکن هایی که به شکل کپسول هستند یا روکش و پوششی دارند که باید در روده باز شوند به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک در آب حل شوند و آن دسته افرادی که مسکن را برای کم کردن مشکلات گوارشی همزمان با داروهای معده استفاده می کنند باید بدانند که مصرف همزمان بعضی از داروها ممکن است تداخل ایجاد کرده و برای بیمارعارضه داشته باشد.
بعضی بیماران تمایل به جویدن دارو ندارند و می گویند طعم دارو باعث ایجاد تهوع در آنان می شود و بر این اساس دارویی که باید جویده شود را همراه با آب می بلعند، غافل از اینکه اگر این قبیل داروها، همچون آسپرین ۱۰۰ میلی گرم، بدون خرد شدن مصرف شوند در معده باز نشده و قابلیت جذب و اثرگذاری ندارد.
بیشتر مسکن ها برای تاثیر بهتر و بیشتر باید همراه با آب خالص استفاده شوند و در خصوص مسکن های حاوی کافئین همچون نوافن و بعضی از انواع استامینوفن ها، اگر به همراه چای و قهوه مصرف شوند، این نوشیدنی ها می توانند اثرات کافئین دارو را زیاد کنند.
کسانی که قصد دستیابی به اطلاعات دارویی دارند می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۹۰ وزارت بهداشت و درمان تماس گرفته و از متخصصان درباره داروهای مصرفی خود مشاوره دارویی بگیرند.

منبع:سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *