بازدید این صفحه: 499
علل بی نظمی قاعدگی

عوامل موثر در ابتلا به بی نظمی قاعدگی را بهتر بشناسید

عوامل موثر در ابتلا به بی نظمی قاعدگی را بهتر بشناسید

قاعدگی در خانم‌ها بر اساس نظم و ترتیب مشخصی رخ می‌دهد، اما گاهی که از این نظم و قاعده خارج شود می‌گوییم فرد دچار بی‌نظمی قاعدگی شده است .
از علل شایع نامرتبی قاعدگی ژنتیک است، چاقی، استرس، بیماری‌های زمینه‌ای و انواع کیست‌های تخمدان از علل مهم بی‌نظمی قاعدگی است.
یکی از علت های شایع بی‌نظمی قاعدگی و ناباروری، وجود کیست‌های تخمدان و تخمدان پلی‌کیستیک است که با انجام سونوگرافی و آزمایش‌های هورمونی نوع آن تشخیص داده می‌شود.
در صورتی‌که علت نامرتبی قاعدگی، کیست‌های تخمدان باشد باید به سرعت درمان شوند تا از ایجاد مشکل در باروری پیشگیری شود .

تغییرات آب و هوا، سوءتغذیه، ژنتیک، انجام انواع جراحی‌ها و بیماری‌هایی نظیر تیروئید و قندخون از علل دیگر ابتلا به بی‌نظمی در قاعدگی است.
اگر فردی دارای سیکل منظم و مشخص بوده اما به تازگی نامرتبی در قاعدگی را تجربه می‌کند، حتما باید به پزشک مراجعه کرده تا علل آن مشخص و درمان شود .
در مواردی وارد شدن شوک به خانم‌ها می‌تواند سبب به بر هم ریختن هورمون‌ها و در نتیجه از بین رفتن نظم قاعدگی شود .

جالب است بدانید کلیه رفتارهای شما در طول ماه میتواند بر بی نظمی قاعدگی تاثیر گذار باشد،استرس و اضطراب،خستگی در اثر کار زیاد،جا به جایی زمان غذا خوردن ،نشستن و ایستادن های طولانی مدت،دغدغه های فکری شدید ،تغذیه نا مناسب و حتی عصبانیت های روزمره میتواند شما را دچار مشکل بی نظمی قاعدگی کند .
به خانم ها توصیه می شود زندگی آرام، تغذیه مناسب و انجام چکاپ‌های سالیانه را در نظر داشته باشند که تأثیر بسیار زیادی در داشتن سیکل منظم قاعدگی دارد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *