بازدید این صفحه: 411
خطرات قورت دادن آدامس

قورت دادن آدامس چه خطراتی را در پی دارد

قورت دادن آدامس چه خطراتی را در پی دارد

حتما شما هم از زمان کودکی هشدارهای مختلفی درباره خطرات قورت دادن آدامس به گوشتان رسیده است
اینکه معده شما نمی‌تواند آنطور که بقیه غذاها را تجزیه می‌کند آدامس را هم هضم کند، ولی دستگاه گوارش بدن می‌تواند آن را وارد فعالیت روده ‌ها کند. این یعنی زمانی که دستشویی می‌روید همراه با بقیه چیزها از بدن خارج می‌شود. اینکه آدامسی که قورت داده اید تا ۷ سال در داخل معده تان باقی می ماند، درست نیست. این گفته یک دروغ محض است. البته بدین معنا هم نیست که هرچقدر دلمان بخواهد می توانیم این کار را انجام دهیم .

پژوهشگران می گویند که آدامس به گونه ای ساخته نشده که قابل خوردن باشد، اما در بخش های داخلی بدن هم مشکلی را به وجود نیاورده و سبب به هم چسبیدن اندام های داخلی شما هم نمی شود. اما قورت دادن یک آدامس خیلی بزرگ یا چند آدامس کوچک ممکن است دستگاه‌ گوارش شما را مسدود کند. ین اتفاق مخصوصا در مورد کودکان که اندازه این اندام ها در آنها کوچک تر است، باید مورد توجه زیادی قرار گیرد. بنا به یافته های دکتر لیزا گانجو، متخصص بیماری های معده و روده، در مرکز پزشکی لانگون در شهر نیویورک، آدامس مانند هر ماده خوراکی دیگری همان سیر همیشگی را طی می کند با این تفاوت که کمی سخت تر جذب می شود.

این پزشک اظهار دارد: اگر معده شما بتواند مواد غذایی ای چون یک استیک سفت را هضم کند، به طور قطع می تواند از پس آدامس هم بر آمد .
آدامس از مواد طبیعی و مصنوعی (ضمغ آدامس یا رِزین)، نگه‌دارنده‌ ها، طعم‌دهنده‌ ها و شیرین‌کننده ‌ها تشکیل شده است. بدن می‌تواند شیرین‌کننده‌ ها مثل قند را جذب کند و اگر از آدامس های قنددار استفاده کنید، می‌تواند کالری خیلی زیادی وارد بدنتان کند. اما دستگاه‌ گوارش بدن انسان قادر به هضم رزین آدامس نیست و آن را در دستگاه‌ گوارش به حرکت وا می دارد.

دلایل اینکه گفته می‌شود آدامس خود را قورت ندهید آن است که هر چند وقت یک بار و در مواردی نادر، بیماری‌هایی در بدن دیده شده اند که علت اصلی آنها، قورت دادن آدامس و چسبیدن آن به دستگاه‌های گوارشی بوده است؛ به طور مثال در موردی خاص، پسر بچه ۴ ساله‌ای که در طی هر روز بین ۵ تا ۷ آدامس را قورت داده بود، دچار بیماری شدیدی شد که پس از بررسی فراوان مشخص شد در داخل بدن او توده ی بزرگی از آدامس های به هم چسبیده وجود دارد که منجر به بیماری شده است .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *