بازدید این صفحه: 482
رفع بوی بد سیر از دهان

از بین بردن بوی بد سیر با خوردن سیب و کاهو

از بین بردن بوی بد سیر با خوردن سیب و کاهو

پژوهشگران از دانشگاه اوهایو اظهار دارند: بنا به یک مطالعه ی جدید سیب خام یا کاهو می تواند بوی زننده ی سیر را به سرعت از بین ببرد .
در یک بررسی اشخاص حبه های سیر را به مدت ۲۵ ثانیه جویدند و سپس سریعا آب، سیب، کاهو، نعنا و یا چای سبز نوشیدند. سیب و کاهو موثرترین موادی بودند که بوی سیر را در کمتر از ۳۰ دقیقه کم کردند  .
سیر سرشار از ترکیباتی به نام آلیسین است که با جویدن آن این ماده شکسته می شود و یک بوی خاص به وجود می آورد. حتی چنانچه دهان خود را بپوشانید ترکیبات سیر با حرکت در روده و همراه جریان خون خود را به اطراف ریه چسبانده و تا یک روز نفس شما را بد بو می کنند .
بنا بر غریزه اولین کاری که می کنیم مسواک زدن است. چنانچه شما تنها تکه های باقی مانده را از دندان هایتان پاک می کنید و کاری در مورد خاموش کردن بوی ترکیبات سیر در ریه خود نمی توانید انجام دهید. اما اگر کاهو یا سیب همراه آن (یا بلافاصله بعد از آن)خورده شود، ترکیبات سیر با این مواد خنثی خواهد شد. فقط خیلی صبر کنید چون پیش از این که سیر خود را به روده و یا جریان خون برساند این فرایند باید در چند دقیقه با سیب یا کاهو انجام شود. این موثرترین کاری است که شما می توانید در مورد بوی سیر انجام دهید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *