بازدید این صفحه: 1284
ب مروارید در نوزادان

تعریف آب مروارید و انواع آن و تعیین زمان عمل جراحی آب مروارید/فیلم

تعریف آب مروارید و انواع آن و تعیین زمان عمل جراحی آب مروارید/فیلم

امروز در مورد آب مروارید با هم صحبت می کنیم.

در واقع آب مروارید شایع ترین علت کاهش دید قابل درمان در انسان است. این که چه وقت آب مروارید را باید عمل کنیم نظرات با گذاشته تا الان کاملا تفاوت دارد .زمان عمل آب مروارید به دو عامل مهم بستگی دارد. اولین عامل نیاز بیمار به دیده بهتر است .یعنی دید بیمار اگر به سطحی برسد که در زندگی عادی و طبیعی شخص ایجاد اشکال کند بهترین وقت جراحی عمل آب مروارید است.

علاوه بر دید بیمار تمایل شخص و اطرافیانش برای عمل خیلی مهم است. به علاوه ساختمان چشم افراد و خطراتی که از وجود آب مروارید ایجاد می شود در تصمیم‌گیری جراح برای عمل حائز اهمیت است. به این معنا که آنهایی که زاویه چشم تنگ تری دارند و فشار چشم آنها از حد نرمال بالاتر است حتا اگر آب مروارید نارسی هم داشته باشند ممکن است جراح تصمیم به عمل بگیرد به لحاظ اینکه از خطرات ایجاد آب سیاه پیشگیری کند.

به طور کلی هرگونه کدورت در عدسی طبیعی چشم را آب موارید می‌ گوییم .آب مروارید فقط مخصوص افراد سن بالا نیست اگرچه آب مروارید بعد از ۴۰ سالگی برای ما یک پدیده ی سنی و طبیعی تلقی می شود اما در نوزادان و افراد جوان‌تر هم ما مروارید داریم که داستان مروارید آنها با داستان آب مروارید بزرگترها کاملا متفاوت است .به همین علت ما برای شهر شخصی و در هر سنی و در هر نیاز بینایی زمان عمل را متفاوت تعریف می کنید. برای مثال برای نوزادان اگر یک چشم باشد باید در اولین هفته های زندگی نوزاد عمل جراحی شود و اگر دو چشم آب مروارید داشته باشه باید در هفته ی اول زندگی عمل بشه و این عمل با افراد سن بالا کاملا متفاوت است.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *