بازدید این صفحه: 717

کدامیک باهوش ترند زنان یا مردان

کدامیک باهوش ترند زنان یا مردان

پژوهشگران دریافتند که اندازه مغز مردان از زنان بزرگتر بوده و هوش تاثیر پذیر از عواملی است که در این مطلب به آن پرداخته خواهد شد.
به طور کلی مغز زنان از مردان کوچکتر است به همین سبب از نظر ساختاری تراکم بیشتری داشته و بهتر سازمان یافته است.
همه اشخاص می دانند که دختران و پسرها به ترتیب تمایل دارند در کودکی با عروسک و اسباب بازی پسرانه بازی کنند. از طرفی دختر بچه ها به رنگ صورتی و پسرها به آبی علاقه بیشتری دارند. پژوهشگران دلیل این امر را در مغز جستجو کرده‌اند .
آنان در روند مطالعات به دنبال اختلافات ساختاری بین مغز زنان و مردان بوده‌اند. در بررسی های انجام شده مشخص شد مردان بهتر می توانند به عناصر اطراف از سه بعد متفاوت نگاه کنند. از سوی دیگر زنان نیز خاطرات بصری را بهتر و با جزئیات ظریف و دقیقی در ذهن خود ثبت می‌کنند .
علاوه بر این بعضی تفاوت های ساختاری بین مغز زنان و مردان به چشم می‌خورد که از جمله آن می‌توان به تفاوت در بخش هیپوکامپ چپ(یک منطقه از مغز در ارتباط با حافظه) اشاره کرد که معمولا در مردان بزرگتر است.
پژوهشگران تا به حال دست به مطالعه های زیادی در این زمینه زده‌اند و به این نتیجه رسیدند که تفاوت کروموزمی و هورمونی سبب شده عملکرد سلول های مغزی مردها و زن ها متفاوت شود که این امر به معنی پیچیده‌تر بودن مغز یا هوش افراد نیست .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع:سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *