بازدید این صفحه: 785

نفخ معده را به روش های ساده درمان کنید

نفخ معده را به روش های ساده درمان کنید

 

اگر وعده غذایی سنگین داشته اید، سریعا غذا خورده اید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که بسیار آزار دهنده است. اکثر از پف کردگی ها و نفخ ها موقت و بی خطر بوده اما اگر همواره چنین حالتی دارید باید به پزشک مراجعه کنید .

زنجبیل
زنجبیل یکی از درمان هایموثربرای بهبود ناراحتی معده است که برای درمان نفخ و پف کردگی نیز به کار می رود.

کرفس
جویدن کرفس درست شبیه ورزش برای فک است اما روی از بین بردن نفختان نیز اثر بسیاری دارد. ازکرفس می توان به عنوان نیروی کمکی برای سوخت و ساز بدن استفاده کرد تا گاز روده را تنظیم کند، چون مواد شیمیایی ای دارد که از حبس شدن مایعات جلوگیری می کند .

خیار
خیار از بیرون ترد بوده و در داخل از ۹۶ درصد آب تشکیل شده است که به خارج کردن ورم و نفخ از بدن کمک می کند. خیار همچنین سرشار از فیبر است که به نرم تر کار کردن مسیر گوارش کمک می کند. خیار را تنها برای سالاد استفاده نکنید. آن را به عنوان میان وعده و در ساندویچ ها نیزمی توانید استفاده کنید.

رازیانه
وقتی شکمتان دچار نفخ و ورم شد دانه هایش را بخورید یا چای رازیانه بنوشید. مطالعات نشان داده رازیانه در کنار فایده های بسیارش به کاهش گاز و ورم بسیار کمک می کند

نعناع
وقتی دچار نفخ هستید یک فنجان دمنوش نعناع در کنار شامتان بسیار موثر است. چای نعناع یک روش خوب برای شروع یک وعده است و گوارش را سریع می کند. نعناع یک گیاه درمانی است که برای خیلی از مشکلات گوارشی به کار می رود از جمله ورم و نفخ معده .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع / سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *