بازدید این صفحه: 439
مضرات امواج رادیویی

امواج رادیویی چه تأثیری بر زنان باردار دارند

امواج رادیویی چه تأثیری بر زنان باردار دارند

در دنیای مدرن امروز استفاده از وسایل الکترونیکی مانند گوشی های تلفن همراه بسیار زیاد شده است. از اثرات کوتاه مدت امواج رادیویی می توان به گرمایش و حرارت ایجاد شده بر روی گوش، پوست و مغز اشاره نمود.
بنا به بررسی های انجام شده در ۱۳ کشور ریسک ابتلا به تومورهای مننژیوم مغزی با استفاده از تلفن های همراه گسترش پیدا نکرده است.البته این مطالعات کمتر از ده سال پیشینه دارد در حالیکه ایجاد تومورهای مغزی به زمان بیش تری نیاز دارد.

استفاده دراز مدت از تلفن همراه شخص را در معرض افسردگی و اختلالات رفتاری قرار می دهد؛طبق گفته سازمان بهداشت جهانی هنوز ثابت نشده که تماس مداوم با امواج رادیویی سبب به سرطان می شود.

از دیگر عوارض استفاده زیاد از تلفن های همراه می توان به سردرد، خستگی، اختلالات خواب و حافظه، سرگیجه و کاهش شنوایی اشاره کرد.
مطالعات انجام شده تاکنون خطرناک بودن این امواج در جنین و مادر قطعی نشده است ولی سفارش می شود این گروه از اشخاص به طور مداوم در معرض این فرکانس ها قرار نگیرند زیرا این امواج اثرات مستقیمی بر سیستم شنوایی جنین دارند.

اشخاص باید از صحبت کردن طولانی با تلفن همراه پرهیز کنند و در فضای باز و مکان هایی که آنتن دهی قوی تر است از این وسیله ارتباطی استفاده کنند.همین طور باید هنگام صحبت کردن با تلفن همراه گوشی را در فاصله ۲ سانتی متری از گوش قرار دهند و از هندرزفری بلوتوثی استفاده نکنند .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *