بازدید این صفحه: 1152
استراحت

فواید شگفت انگیز خوابیدن روی پهلو چپ

فواید شگفت انگیز خوابیدن روی پهلو چپ

دکتر جان دویلارد با مد نظر قرار دادن آیورودا، یک روش درمانی قدیمی که ریشه آن به هند بر می گردد، خوابیدن روی پهلوی چپ را بهترین روش برای استراحت عنوان کرده است.

ستون فقرات و تنفس

خوابیدن روی پهلو کمترین ضرر برای ستون فقراتخواهد داشت. خوابیدن به پشت فشار بیش از انداره روی قسمت بالایی پشت و کفل ها وارد می کند و ناحیه پایینی پشت نیز در وضعیت معلق باقی می ماند که در بلند مدت زیان آور است. به همین علت، خوابیدن روی شکم بر ناحیه پایینی پشت و گردن فشار وارد می کند. خوابیدن روی پهلو بهترین نوع به حساب می آیدو جریان هوای مناسب به ریه ها را فراهم می کند.

سیستم گوارش

با توجه به مسیر روده در شکم ، در صورتی که به پهلوی چپ بخوابید هنگام صبح ضایعات مواد غذایی هرچه سریع‌تر خارج می شوند. در این وضعیت غذا روان‌تر و سریع‌تر از روده کوچک به روده بزرگ انتقال می یابد. حتی سفارش می شود پس از خوردن غذا به مدت ۱۰ دقیقه روی پهلوی چپ خود دراز بکشید تا به گوارش هر چه بهتر مواد غذایی کمک کند.

تخلیه لنف

بخش عمده سیستم لنفاوی در سمت چپ بدن قرار گرفته و هنگامی که تراکم لنفاوی ایجاد می شود، اکثرا قسمت چپ بدن را درگیر می کند. نتیجه حاصل آن است که هنگامی روی پهلوی چپ خود خوابیده اید به نیروی گرانش اجازه می دهید تا مقداری از فشار تخلیه لنف از قلب و طحال شما دور شود که هر دو این اندام ها نیز در سمت چپ بدن قرار دارند.
منبع:سلامت نیوز

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *