بازدید این صفحه: 426

علت درد مفصل در سرما

علت درد مفصل در سرما

اصلی ترین علت درد مفاصل در فصل های سرد سال، سرمازدگی و گرفتگی عضله هاست. در واقع سرمای زیاد سبب می شود بدن شخص از خود انقباض نشان دهد و سبب بروز دردهایی همچون کمردرد، زانودرد و … شود.همچنین سرما سبب درد در سطح مفصلی می‌شود؛ طوری که می توان اینگونه نتیجه گرفت بدن نیز در مقابل این موضوع، عکس العمل نشان می دهد.

علت دیگر می تواند این باشد که کاهش فشار هوا اجازه می دهد تا مایع به بافت های بدن وارد و به فضای اطراف مفاصل گسترش یافته و سبب افزایش درد شود.ازجمله علل های دیگر جهت افزایش درد مفاصل درسرما می توان به افت آستانه درد در آب و هوای سرد اشاره کرد؛ چرا که به طور معمول هنگام شدت هوای سرد، کمتر احتمال دارد شخص به خارج از خانه رفته و ورزش کند و این روی خلق و خوی بیمار اثر گذاشته و به تشدید در آرتروز کمک می کند.

گرما و سرما هر یک می توانند درکاهش درد مفاصل نقش موثری داشته باشد. گرمای موضعی به شل کردن ماهیچه ها کمک می کند و سرد کردن برای کاهش تورم و درد مفصلی موثر است و جابه جایی بین درمان گرم و سرد می تواند برای مدیریت درد آرتریت، مزایای زیادی را ارائه دهند. البته مواظب باشید زمان استفاده از درمان سرد و گرم برای مدیریت درد آرتروز، از معرض قرار دادن پوست به دماهای نسبتا زیاد .اجتناب کنید تا آسیب به پوست در اثر آن ایجاد نشود

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *