بازدید این صفحه: 957
حمله قلبی

آریتمی در کودکان و نحوه تشخیص آن/فیلم

آریتمی در کودکان و نحوه تشخیص آن/فیلم

قلب طبیعی دارای چهار بخش است.

۲ بخش بالا دهلیز و ۲ بخش پایین بطن نام دارد. دهلیز راست خون تیره را که اکسیژن آن مصرف شده است را از بدن دریافت می‌کند و آن را به درون بطن راست می فرستد. بطن راست با انقباض خون را برای تصفیه به شش ها پمپاژ می‌کند. خون تصفیه شده از شش ها به دهلیز چپ برمی گردد و به بطن چپ میریزد سرانجام بطن چپ با انقباض خود این خون روشن و تصفیه شده را برای مصرف اندامهای بدن به درون رگها هدایت می کند. حرکت هماهنگ و طبیعی قلب ریتم سینوسی نامیده می شود.پزشک می تواند طبیعی بودن ریتم قلب را با معاینه و گوش دادن به صداهای قلبی تا حد زیادی حدس بزند .با این همه برای اطمینان بیشتر نوار قلب برای تشخیص ریتم قلبی و اختلالات آن ابزار اصلی است. در مورد آریتمی های قلبی توجه به نکاتی که ذکر می شود ضروری است. وجود مسیر فرعی یا کانون ضربان سازی نا به‌جا دلیل بر ناسالم بودن ساختمان قلب نیست.
تشخیص مسیر فرعی یا کانون ضربان ساز نابجا با اکو کاردیو گرافی و یا آنژیو گرافی ممکن نیست.کودکان کم سن و شیرخواران نمی‌توانند تپش قلب خود را بیان کنند. در این گروه سنی آریتمی ها میتوانند با علامت دیگری مانند بیقراری,بی خوابی و یا اختلال رشد خود را نشان دهند.هر کودکی که تپش قلب یا درد سینه دارد باید توسط پزشک معاینه شود. برخی از آریتمی ها به اقدامات و ابزارهای تشخیصی و درمانی در مراکز ویژه ای نیاز دارد که در صورت نیاز توسط پزشک به شما معرفی خواهند شد. تشخیص درست مشکل کودک تا حد زیادی به همکاری آگاهانه کودک و والدین بستگی دارد. آریتمی های قلبی به صورت گه گاه و حمله ای بروز می کند و ممکن است در مراجعه به پزشک هیچ علامتی از آریتمی وجود نداشته باشد. گرفتن نوار قلب در هنگام بروز حمله بهترین راه تشخیص آریتمی است. بدیهی است که این اقدام همیشه و همه جا قابل انجام نیست .

اقدامات دیگری که می‌تواند به تشخیص آریتمی کمک کند شامل مواردی است که ذکر می کنیم:
یکی از این موارد شمارش ضربان قلب است ضربان قلب باید در یک دقیقه شمرده شود.ضربان قلب را می توان با لمس قفسه سینه یا از نبض گردنی یا مچ دست شمرد. حملات آریتمی ناشی از مسیرهای فرعی به صورت ناگهانی شروع شده و به همین صورت پایان می یابد. فیلم گرفتن از نبض گردن با استفاده از گوشی های تلفن همراه دوربین های خانگی در تشخیص آریتمی بسیار کمک کننده است.احساس تپش قلب در حالت استراحت به طور ناگهانی و بدون هیچ گونه محرک خاصی رخ داده است در صورتی که نوع آریتمی کودک‌ قبلا توسط فوق تخصص قلب کودکان به طور دقیق مشخص شده باشد پزشک توصیه لازم را نموده است به آن عمل کنید. در صورتیکه مرکز درمانی در فاصله ای نزدیک واقع شده کودک را به آنجا منتقل کنید.در صورت نزدیک نبودن مرکز درمانی یک کیسه یخ روی سر کودک بگذارید و سپس برای رفتن به درمانگاه اقدام کنید در صورت بدحال شدن کودک با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *