بازدید این صفحه: 1428
راه درمان زگیل

درمان گیاهی و قطعی زگیل

درمان گیاهی و قطعی زگیل

 

بنا به گفته متخصصان طب سنتی یکی از درمان‌های رایج زگیل، استفاده از ترکیب سیاه‌دانه کوبیده شده و سرکه است.
این ماده را می‌توان روزانه به‌ طور مکرر روی زگیل مالید تا از بین برود. ترکیب نمک و سرکه نیز می‌تواند همین عملکرد را داشته باشد. از آنجایی که جنس این ضایعات از بلغم غلیظ خشک شده یا سودای مخلوط با بلغم است، مرطوب نگه داشتن آنها می‌تواند به درمان کمک شایانی کند. به همین جهت باید ضایعه را به‌طور مکرر با روغن گل سرخ یا چربی مرغ خانگی (مرغی که در خانه پاک کرده و چربی آن را جدا می‌کنید) آغشته کنید .
بعد از چند روز استفاده از درمان‌های موضعی ذکر شده, پاکسازی بلغم و سودا را شروع کنید. مواد لازم برای این پاکسازی به‌صورت آماده در عطاری‌ها یا داروخانه‌های منسوب به دانشکده‌های طب سنتی موجود هستند. اما اگر امکان تهیه آنها برای‌تان وجود ندارد، می‌توانید مقداری اسطوخودوس، آویشن، گل‌سرخ، برگ سنا، افتیمون و تربد (از هر یک به میزان ۵گرم) را با یک لیوان آب جوشانده تا میزان آن به نصف لیوان برسد .
این ترکیب را باید صبح و عصر به مدت یک هفته استفاده کنید تا بدن پاکسازی شود. بعد از این یک هفته نیز می‌توانید روزانه یک تا دو بار دم‌کرده افتیمون بنوشید. توجه داشته باشید که افتیمون نباید جوشانده شود زیرا خواصش را از دست می‌دهد. بنابراین آن را همچون چای دم کنید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *