بازدید این صفحه: 572
افزایش ضریب هوشی

چگونه میتوانیم کودکی باهوش داشته باشیم

چگونه میتوانیم کودکی باهوش داشته باشیم

 

به گفته متخصصان: میزان ضریب هوشی اشخاص شامل ۲ بخش ژنتیک و عوامل محیطی است.
تنها وراثت بر هوش و استعداد اشخاص اثر ندارد، همچنین اگر کودکی باهوش به دنیا بیاید این بدان معنا نیست که تا آخر عمر از این هوش برخوردار است.
امکان دارد پدر و مادر از نظر ژنتیکی بسیار باهوش باشنداما در محیطی قرار نگرفته باشند که این ویژگی شکوفا شود. این والدین با انتقال این ویژگی به فرزند خود و قرار گرفتن کودک در شرایط شکوفایی و ظهور استعدادها زمینه تقویت هوش را در فرزندشان فراهم می‌کنند.
در دوران بارداری انجام بعضی تمرین ها سبب شکوفایی هوش کودک می شود، در زمان بارداری سفارش هایی در رابطه با نوع تغذیه و انجام ورزش برای مادران تحت نظر پزشک وجود دارد، همچنین در دوران پس از تولد، قرارگیری کودک در شرایط شکوفایی استعدادها و آموزش به وی بسیار مهم است.
آلودگی های محیطی و مواد صنعتی شیمیایی مخصوصا سرب تا حدود زیادی می تواند در کم کردن میزان هوش و استعداد اشخاص موثر باشد، همچنین آرامش در محیط اطراف، پاکی هوا و تغذیه مناسب در افزایش هوش وی تاثیرگذار است.
رنگ ها در میزان ضریب هوشی اشخاص تاثیر چشمگیری دارند، مردم ایران به دلیل استفاده از رنگ های متنوع در محیط زندگی معمولا از ضریب هوشی خوبی برخوردار هستند. استفاده از رنگ های مختلف در محل زندگی سبب تقویت هوش تشخیص رنگ در کودک می شود.
هر عملی که باعث تقویت رشد مغز شود، می تواند در افزایش ضریب هوشی شخص موثر باشد .
رشد مغز به طور معمول در خواب اتفاق می افتد و داشتن خواب کافی در کودکان در کنار سایر مراقبت ها در افزایش ضریب هوشی شخص تاثیر چشمگیری دارد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : آفتاب نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *