بازدید این صفحه: 444
بیماری کلیوی

عادات بدی که سبب آسیب به کلیه ها می شود را بشناسید

عادات بدی که سبب آسیب به کلیه ها می شود را بشناسید

کمبود آب

یکی از وظایف مهم کلیه ها پالایش خون و حذف مواد زائد و سموم است که عامل آسیب به بدن هستند. چنانچه به میزان کافی آب ننوشید، تجمع مواد زائد و سموم می تواند روندی زیادی را دنبال کند و در آخر آسیب های جدی را به همراه داشته باشد.

استفاده بیش از حد نمک

بدن برای این که عملکردی درست داشته باشد به میزان زیاد نمک نیاز ندارد و مقدار بیش از اندازه سدیم می تواند آسیب رسان باشد. استفاده بیش از اندازه نمک می تواند تنش در کلیه ها را ایجاد کند.

استفاده بیش از اندازه قند

نتایج پژوهش ها گویای آن است که احتمال وجود پروتئین در ادرار کسانی که روزانه چند نوشیدنی حاوی قند را استفاده می کنند، بیشتر است. این یک نشانه اولیه هشدار دهنده است که از وجود مشکل در کلیه ها حکایت دارد.

نگه داشتن ادرار

نگه داشتن ادرار به طور معمول زمانی رخ می دهد که در خودرو قرار دارید و یا یک دستشویی در نزدیکی شما وجود ندارد. چنانچه به طور مرتب ادرار خود را نگه دارید، فشار زیاد می شودو این شرایط می تواند به شکل گیری سنگ کلیه و فشار بر کلیه ها بینجامد.

نوشیدن بیش از حد قهوه

کافئین باعث استرس در کلیه هامی شود. و فشار خون را کاهش می دهد. با گذشت زمان، استفاده بیش از اندازه کافئین می تواند آسیب کلیه ها را به همراه داشته باشد.

استفاده بیش از اندازه پروتئین حیوانی

استفاده بیش از اندازه پروتئین حیوانی، مخصوصا گوشت قرمز، می تواند فشار سوخت و ساز بر کلیه ها را زیاد کند. استفاده بیش از اندازه پروتئین حیوانی می تواند ایجاد استرس در کلیه ها و آسیب دیدن آنها را سبب شود.

کمبود خواب

کمبود خواب مکرر می تواند به بعضی مشکلات سلامت جدی منجر شود که یکی از آن ها بیماری کلیه است. زمانی که خواب هستید، بدن بافت کلیه را ترمیم می کند و از این رو، کمبود خواب می تواند شرایط را برای بهبود بافت این اندام سخت تر کند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *