بازدید این صفحه: 817
افزایش شانس دوقلو شدن جنین

چگونه شانس دوقلو شدن جنین را افزایش دهیم

چگونه شانس دوقلو شدن جنین را افزایش دهیم

 

 

با افزایش سن بارداری شانس دوقلو زایی افزایش می یابد. به خاطر افزایش سن زن، تخمدان در هر ماه بیشتر ازیک تخمک تولید می کند. این مسئله به دلیل نوسان استروژن می باشد. تحقیقات نشان می دهد بارداری دوقلو به طور معمول در بین خانم هایی که بالای ۳۵ سال باردار می شوند بیشتر است. اما این بارداری سبب دوقلوهای ناهمسان می شود.
استفاده از داروهای باروری یا استفاده از لقاح مصنوعی نیز به بارداری دوقلو کمک می کند. این مسئله سبب تحریک تخمدان برای حمایت بیش از یک فولیکول در ماه می شود. به همین علت بیش از یک تخمک آزاد می شود.
چنانچه در خانواده ای متولد شده اید که در آن دوقلوهای غیرهمسان رایج است، احتمال دوقلو دار شدن شما نیز زیاد می شود. اما دوقلوهای همسان در هر خانواده ای ممکن است اتفاق بیفتد.
اگر هنگامی که قرص ضد بارداری استفاده می کنید باردار شوید احتمال دوقلو شدن افزایش می یابد.
بعد از ترک قرص ضدبارداری بلافاصله سعی کنید باردار شوید. در واقع در دو ماه اول عادت ماهانه (پس از قرص های ضدبارداری) بدن زن وارد یک فاز سازگاری مجدد هورمونی می شود.
احتمال دوقلو دار شدن در خانم های قد بلند بیشتر است.
قبل از بارداری مکمل اسید فولیک استفاده کنید. سفارش می شود خانم هایی که قصد بارداری دارند یک ماه پیش از بارداری مکمل های اسید فولیک مصرف کنند.
همسر خود را ترقیب کنید صدف بخورد. صدف غنی از روی است و به تولید اسپرم کمک می کند. هرچقدر اسپرمها سالم تر و فعال تر باشند احتمال لقاح با یک تخمک یا دو تخمک زیاد می شود. اگر همسر شما تمایل به مصرف مکمل دارد، ۱۴ میلی گرم در روز برای سال های باروری مرد مناسب است. سبزی های برگ دار سبز، نان، دانه ها، جوانه گندم و غلات غنی از روی می باشند.
سیب زمینی شیرین بیشتر استفاده کنید. بیشتر بارداری دوقلو در مناطقی اتفاق می افتد که سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی آن ها وجود دارد. به نظر می رسد مواد شیمیایی موجود در آن به عملکرد تخمدان کمک می کند.

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *