بازدید این صفحه: 416
حفاظت از زنان باردار در هوای آلوده

چگونگی حفاظت از زنان باردار در هوای آلوده

چگونگی حفاظت از زنان باردار در هوای آلوده

 

امکان دارد مادر تحمل مشکلات آلودگی هوا را داشته باشد و یا با آن سازگار شده باشد، اما به علت اینکه جنین از خون مادر تغذیه می‌کند و سلامت آن وابسته به میزان اکسیژن در جریان خون مادر است، هوای ناسالم اثرات تخریب کننده ای بر آن دارد و از این جهت تنفس مادر در هوای سالم بسیار حائز اهمیت است.
بارداری به دو دسته بارداری کم خطر و پرخطر تقسیم می‌شود، برای زنانی که حاملگی پرخطر دارند، تنفس در هوای آلوده مضر است. در بارداری هایی با عدم رشد طبیعی جنین و خطر زایمان زودتر، سابقه نازایی مادر، حاملگی‌های چندقلو، زنان با مشکلات قلبی و عروقی و بیماری‌های مزمن مادر، تنفس هوای آلوده بارداری را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.
در بارداری های پرخطر که جنین رشد خوبی ندارد مادر نباید درمعرض هوای آلوده قرار گیرد،به علت اینکه میزان اکسیدان های خون در زمان آلودگی هوا بیشتر می شود بهتر است این دسته مادران اصلاً و یا کمتر در شرایط آلودگی هوا قرار نگیرند.
استفاده از میوه‌ها، سبزی‌ها و غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان در روزهای آلودگی هوا برای زنان باردار بسیار پرفایده است، بهتر است زنان باردار در روزهای آلوده کمتر از خانه بیرون روند و مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را زیاد کنند؛ هم‌چنین فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی که میزان تنفس رازیاد میکند نداشته باشند تا میزان سموم دریافتی به حداقل برسد.
با این که عوارض آلودگی هوا در زنانی که حاملگی پرخطر ندارند به اندازه زنان با حاملگی پرخطر نیست، اما حتی آن‌ها نباید در معرض آلودگی قرار گیرند. به طور کلی مادران باردار به هوای سالم نیاز دارند تا در دوران حاملگی نتایج بهتری را شاهد باشند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *