بازدید این صفحه: 755
خدمات بخش پاتولوژی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

بخش پاتولوژی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

بخش پاتولوژی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

 

 

آدرس:تهران_خیابان ولیعصر _ بالاتراز میدان ونک_خیابان شهید والی نژاد_بیمارستان ارولوژی،نفرولوژی و پیوند کلیه شهید هاشمی نژاد

تلفن: ۰۲۱۸۱۱۶۱

وب سایت: www.hkc.ir

ایمیل: info@hkc.ir

 مدیریت بیمارستان : آقای مهدی کوچک زاده

ریاست بیمارستان : دکتر محمد جواد سلیمانی

مدیر پرستاری :      فرزانه نقیبی قانع

سوپروایزران بالینی : طاهره رضوی ، لعیا مدیری ، فرهاد نظیرنیا ، افشین قابچی

 

 

بخش پاتولوژی

مسئول فنی : دکتر مژگان عسگری

سوپروایزر : الهام گلدار

فعالیتهای بخش پاتولوژی عبارتند از : پذیرش بافتهای جراحی شده توسط جراح مربوطه از اتاق عمل .در واقع هر نوع بافتی که از بدن برداشته می شود مورد ازمایش قرار می گیرد.به این ترتیب که بافت یاد شده بعد از پاس دادن در دستگاه پروسسور قرار می گیرد و نیز بعد از Inbet کردن و برش با رنگ امیزی های متعدد می توان به نتیجه دست یافت. معمولا بافتهایی که به بخش پاتولوژی ارسال می شوند از نظر بدخیم بودن مورد ازمایش و بررسی قرار می گیرند به اینگونه که بعد از تشخیص دکتر پاتولوژیست جهت مشخص نمودن نوع درمان IHC با ایمنوهیستوشیمی برای بافت گذاشته می شود تا هم به درمان و هم به نوع درمان دقیق دست پیدا کرد.در بعضی مواقع پزشک معالج هنگام جراحی به مواردی بر می خورد که نیاز به تشخیص سریع میباشد که ایا بافت برداشته شده بدخیم است یا خیر.حال نمونه کوچکی از ان به بخش پاتولوژی جهت ازمایش ارسال می گردد که به این نوع نمونه فروزن frozen میگویند. در این حالت جواب جراح ظرف مدت ۵ ال ۱۵ دقیقه خواهد شد.

همچنین بیوسی کلیه برای کافی بودن نمونه و IF و تشخیص به این بخش ارسال میشود. اسپیراسیون سوزنی و انواع مایعات که از بدن گرفته میشود با عنوان سیتولوژی به این بخش فرستاده میشود.که انها هم بعد از سانتریفوژ و رنگ امیزی پاپانیکلا بد خیم بودن یا نبودن ویا اینکه چه نوع بیمتری است مورد ازمایش و بررسی قرار میگیرند.

 

 

بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *