بازدید این صفحه: 686
خدمات بخش قلب و عروق بیمارستان تهرانپارس تهران

بخش قلب و عروق بیمارستان تهرانپارس تهران

بخش قلب و عروق بیمارستان تهرانپارس تهران

 

 

آدرس: تهران_تهرانپارس_نبش فلکه سوم_بیمارستان فوق تخصصی تهرانپارس

تلفن:۷۷۸۸۴۶۹۰الی۴

وب سایت : www.tehranpars-hospital.com

ایمیل :info@tehranparshospital.org

 

 

نوع خدمت :

– ارزیابی بالینی و انجام مراحل تشخیصی بیماریهای قلبی عروقی و درمان آنان از اهداف این بخش بر شمرده می شود.

– گرفتن شرح حال بیمار، انجام معاینات اولیه، بهره گیری از نوار قلبی، هولترینگ، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، اسکن قلبی، آنژیوگرافی از مراحل تشخیصی می باشد.

– در این قسمت پزشکان می کوشند تا با تلفیق کلینیک و پاراکلینیک بیماریهای قلبی عروقی را تشخیص داده و در راه درمان آنها اهتمام ورزند.

– تشخیص، کنترل و در برخی موارد درمان علایم و بیماریهای قلبی عروقی همانند انواع دردهای قفسه سینه، ایسکمی (گرفتگی های رگ های قلبی)، آریتمی ها، گرفتگی عروق محیطی،اختلالت دریچه ای، تومورهای قلبی،التهاب عضله و پریکارد (میوکاردیت، پریکاردیت) از اهداف این قسمت است.

آشنایی با اسکن قلب

اسکن قلب یکی از شایعترین روشهای تشخیصی درپزشکی هسته ای است که جهت بررسی میزان جریان خون عضله قلب و همچنین بررسی وجود نسج زنده د رعضله قلب مورد استفاده قرار می گیرد. اسکن قلب اطلاعاتی را در مورد شدت گرفتگی عروق، اهمیت بالینی گرفتگی عروق، پیش آگهی بیماران قلبی،‌وجود یا عدم وجود نسج زنده قلب، امکان و سودمندی اقدام درمانی نظیر عمل جراحی باز قلب و آنژیوپلاستی ارائه می دهد و همچنین در بررسی بیماران پس از اقدامات درمانی نظیر آنژیوپلاستی و عمل جراحی باز قلب موثر است. اسکن قلب جهت بررسی خونرسانی عضله قلب معمولاٌ در ۲ مرحله و در یک روز یا دو روز متفاوت انجام می گیرد. در فاز استراحت ماده رادیو اکتیو در حالت استراحت به بیمار تزریق می شود و پس از گذشت مدت زمانی، تصویر برداری صورت می گیرد. در فاز فعالیت ابتدا قلب در وضعیت فعالیتی قرار می گیرد. وضعیت فعالیتی می تواند توسط تست ورزش و یا استفاده از داروی محرک قلب صورت گیرد و در حداکثر فعالیت رادیو دارو تزریق می شود و سپس تصویر برداری مجدد از قلب صورت می گیرد و پس از باز سازی تصاویر توسط سیستم کامپیوتری، جریان خون عضله قلب در حالت فعالیت و استراحت مقایسه می شود و اطلاعات فوق الذکر بدست می آید. در برخی موارد نظیر بررسی نسج زنده در عضله قلب، اسکن فقط در حالت استراحت صورت می گیرد.

 

 

بیمارستان تهرانپارس تهران

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *