بازدید این صفحه: 508
خدمات بخش مغز و اعصاب بیمارستان تهرانپارس تهران

بخش مغز و اعصاب بیمارستان تهرانپارس تهران

بخش مغز و اعصاب بیمارستان تهرانپارس تهران

 

 

آدرس: تهران_تهرانپارس_نبش فلکه سوم_بیمارستان فوق تخصصی تهرانپارس

تلفن:۷۷۸۸۴۶۹۰الی۴

وب سایت : www.tehranpars-hospital.com

ایمیل :info@tehranparshospital.org

 

 

نوع خدمت:

– ارزیابی بالینی و انجام مراحل تشخیصی بیماریهای دستگاه مغزی عصبی و درمان آنان از اهداف این بخش بر شمرده می شود.

– گرفتن شرح حال بیمار، انجام معاینات اولیه، بهره گیری از سی تی اسکن، نوار مغزی، نقشه برداری مغز، تست عصب و عضله طیفی از مراحل تشخیصی می باشد.

– در این قسمت پزشکان می کوشند تا با تلفیق کلینیک و پاراکلینیک بیماریهای دستگاه مغزی عصبی را تشخیص داده و در راه درمان آنها اهتمام ورزند.

– تشخیص، کنترل و در برخی موارد درمان علایم و بیماریهای مغز و اعصاب همانند انواع تشنج، نوروپاتی ها، سردردها، سکته های مغز (C.V.A)، تومورها، بیماریهای از بین برنده میلین (M.S) از اهداف این قسمت است.

نوروپاتی چیست؟

نورو به معنای نورون (عصب) و پاتی به معنای (آسیب)‌ است. وقتی به دلایل گوناگون رشته‌های عصبی بدن آسیب می‌بیند. این بیماری، مشکلاتی برای فرد مبتلا به‌وجود می‌آورد و گاهی او را از عرصه اجتماعی دور می‌کند. تظاهرات بالینی بیماری، در افراد، متفاوت است و همه بیماران علائم مشابه ندارند، زیرا درگیری عصبی در آنها ممکن است، متغیر باشد. به هر حال بیماری باید درمان و علائم متوقف شود. هرگونه غفلت در این زمینه می تواند به ناتوانی منجر شود. نوروپاتی بیماری اعصاب محیطی است؛ اعصابی که وارد نخاع و مغز شده (شامل خود مغز و ساقه آن است) یا از آنها خارج می شود. اعصابی را که وارد می شود، حسی و آنهایی را که خارج می شود، حرکتی می گوییم. هر کدام از اینها اگر به تنهایی یا باهم صدمه ببینند، می توانند در حس و حرکت بیمار اختلالاتی پدید آورند. این بیماری به دلایل گوناگون بروز می کند که مهم ترین آنها بیماری های متابولیکی است و سردسته آنها بیماری دیابت نامیده می شود. از بیماری های دیگر می توان به کم کاری تیروئید، بیماری های روماتیسمی، عروقی و کم خونی ها اشاره کرد. برخی ویروس ها نیز می تواند نوروپاتی ایجاد کند. یکی از این ویروس های خطرناک زوناست. نوع دیگر سندرمی به نام سندرم گیلن باره است. علت این بیماری هنوز بدرستی مشخص نیست، ولی بیشتر بعد از ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی آشکار می شود. در بیماری گیلن باره، سیستم ایمنی به اشتباه به اعصاب بدن حمله و آنها را خراب می کند. البته مواد شیمیایی مانند داروهای شیمی درمانی، بعضی داروهای بیماری سرطان، در بروز این بیماری دخیل است، اما باید گفت با همه امکانات و دانش پزشکی هنوز قادر نیستیم در بعضی موارد بدرستی پاسخ مناسبی برای دلیل بیماری ارائه کنیم. علائم بیماری، متفاوت و به درگیری نوع عصب وابسته است. اگر اعصاب حرکتی درگیر شده باشد بیمار دیگر قادر به انجام اعمال حرکتی خود نخواهد بود؛ یعنی قدرت عضلات کاهش می یابد و بیمار در راه رفتن مشکل پیدا می کند یا با دست نمی تواند شیء را بردارد و حتی گاهی نمی تواند دست را حرکت دهد. اختلال در اعصاب حسی به کاهش حس لمس منجر می شود و بیمار با شکایاتی از قبیل مورمورشدن یا گزگزشدن دست و پا مراجعه می کند و گاه بی حسی آنقدر شدید است که سوختن پا را متوجه نمی شود. این حالت را در بیماران دیابتی زیاد مشاهده می کنیم. اختلال در اعصاب اتونوم یا خود مختار باعث مشکلاتی در عملکرد قلب، مثانه و دستگاه گوارشی خواهد شد.

 

 

بیمارستان تهرانپارس تهران

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *