بازدید این صفحه: 427
کاهش حالت تهوع در زمان بارداری

درمان موثر برای کاهش حالت تهوع در زمان بارداری

درمان موثر برای کاهش حالت تهوع در زمان بارداری

 

 

 

حالت تهوع یکی از معمول ترین مسائلی است که در طی ۶ و ۱۶ هفته اول بارداریرخ می دهد. احتمال دارد این مشکل در ساعات اول روز بسراغ خانم ها نیاید و در حقیقت خانم های باردار بعد از ظهر ها و عصر ها بیشتر دچار حالت تهوع می شوند پایین آمدن قند خون یکی از علل های بوجود آمدن این حالت است. برای حالت تهوع درمان خاصی وجود ندارد اما در منزل روش هایی پیشنهاد می شود که می توانند شدت حالت تهوع را کم کرد. استفراغ های شدید، بدن خانم باردار را با مشکلاتی روبرو می کند از جمله کم شدن آب و وزن بدن که می توانند شرایط اورژانسی به وجود آورند.

برای بانوان بارداری که از حالت های تهوع دوران بارداری رنج می برند، سفارشاتی شده است که می توانند با کمک آنها شدت حالت های تهوع و استفراغ را کم کنند. یکی از مواد خوراکی که برای کم شدن حالت تهوع سفارش می شود و به آسانی از سوپر مارکت ها می توان آن را تهیه کرد زنجبیل است. زنجبیل علاوه بر کم کردن شدت حالت تهوع برای کاهش استرس موثر بوده و به سیستم هضم غذا کمک می کند. خوردن چای زنجبیلی در هر ساعت از شبانه روز بینهایت موثر است. می توانید آن را به شکل چای کیسه ای تهیه کرده و یا مقداری از زنجبیل تازه را در آب جوش ریخته و میل کنید.

از دیگر مواد خوراکی که به کاهش تهوع خانم های باردار کمک می کند می توان به خوراکیهای نمکدار اشاره کرد. همیشه مقداری خوراکی نمکدار در کنار تخت خواب خود نگه دارید تا در هنگام صبح بلافاصله پس از بلند شدن از خواب مقداری از آن را بخورید. بیش از اندازه پرخوری نکنید. به جای یک وعده بزرگ غذایی می توانید در طی روز ۵ تا ۶ وعده های کوچک استفاده کنید. از پختن غذاهای بودار اجتناب کنید. حس بویایی در دوران بارداری حساس تر می شود. بنابراین پختن غذاهای بودار باعث افزایش حالت تهوع می شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *