بازدید این صفحه: 845
پیشگیری از آسم

نکاتی برای پیشگیری از آسم که از آنها غافلید

نکاتی برای پیشگیری از آسم که از آنها غافلید

 

کسانی که از عارضه آسم رنج میبرند بهتر است بعضی نکات مهم برای سلامتی شان را مرتبا در نظر داشته باشند تغذیه و خورد و خوراک این اشخاص بسیار مهم و حائز اهمیت است کنترل این بیماری نیز باید با توجه به سفارش های پزشکی مهم در این زمینه صورت بگیرد میوه‌ها و سبزی‌های پر فایده ی برای درمان و بهبود این بیماران وجود دارد.
نتایج تازه ‌ترین بررسی های متخصصان گویای آن است که داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از انواع ریزمغذی‌ها، می‌تواند بهترین راه برای کنترل بیماری آسم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن باشد.
پژوهشگران بر این باورند که مصرف حجم زیادی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در طی روز می‌تواند سبب افزایش میزان آنتی‌اکسیدان‌های دریافتی و بهبود شرایط بیماران مبتلا به آسم شود.

پژوهشگران با مطالعه گروهی از بیماران مبتلا به آسم که از رژیم‌های مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که وجود میوه‌ها، سبزی‌ها، مغزها، حبوبات و چربی های سالم زیاد در رژیم‌های مدیترانه‌ای، سبب بهبود کنترل آسم در این گروه از بیماران خواهد شد. بعضی از پژوهشگران هم اعتقاد دارند که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در میوه‌ها و سبزی‌های تازه، سرشار از ترکیبات ضد التهابی هستند و می‌توانند سبب تخفیف تورم و التهاب‌ ریه شوند. به‌علاوه، میوه‌ها و سبزی‌ها غذاهای با کالری کم هستند و می‌توانند با تنظیم وزن، سبب کنترل حمله‌های آسم در بیماران مبتلا هم بشوند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *