بازدید این صفحه: 1410

آیا پوست شما سخن میگوید

آیا پوست شما سخن میگوید 

افرادی که به اندازه می خوابند، آب بیشتری می نوشند و خوراکی چرب کمتری مصرف می کنند پوست شفاف تری دارند، اما مصرف نوشیدنی های کافیین دار، زندگی پر استرس و ورزش نکردن، افراد را بیشتر مستعد جوش زدن در ناحیه صورت می کند.
برای بیشتر افراد مشکلات پوستی ممکن است تصادفی تلقی شود، اما متخصصان می توانند از پوست افراد به عنوان نقشه ای برای تشخیص مجموعه ای از مشکلات سلامتی از کم آبی بدن گرفته تا استرس، مشکلات تنفسی، نوسانات هورمونی، و غیره استفاده کنند.

***پیشانی
لکه ها و جوش های روی پیشانی می توانند بر اثر عرق یا پاک نکردن آرایش از روی صورت به وجود آیند؛ در غیر این صورت، می تواند نشان دهنده واکنش بدن به مسائل غذایی باشد؛ هنگامی که دستگاه گوارش تلاش می کند تا غذا را هضم کند، پیشانی مستعد واکنش می شود.
جوش های روی پیشانی همچنین می توانند ناشی از یک رژیم غذایی ضعیف، یک ویروس و یا غذا خوردن بسیار سریع باشند؛ این جوش ها هشدار دهنده کم آب شدن بدن و مسائل مرتبط با مثانه هم هستند.
استرس و کمبود خواب نیز می تواند بر دستگاه هاضمه تاثیر گذارند و با ایجاد کم آبی در بدن، تاثیراتی را در پیشانی به جا گذارد.

***ناحیه T شکل صورت
ناحیه T شکل صورت، منطقه بالای ابروها تا پایین بینی را که به صورت حرف T است، تشکیل می دهد.
ناحیه فوقانی این منطقه از صورت به طور خاص به تجمع سموم ناشی از مصرف خوراکی های چرب، الکل و بی آبی واکنش نشان می دهد.
مصرف فست فودها نیز به دلایل متعدد باعث بروز جوش هایی در ناحیه T شکل صورت می شوند: اول اینکه چربی ها و روغن های بکار رفته در پخت و پز می تواند موجب بر هم خوردن تعادل در معده شود و دوم این که قند بر هورمون های بدن و مقاومت بدن نسبت به انسولین تاثیر می گذارد.

***بینی
پوست ناحیه بینی صورت مستعد واکنش به استرس های عاطفی و گردش خون ضعیف است.
بروز دانه های سر سیاه و جوش روی بینی می تواند ناشی از پرفشاری خون، کلسترول بالا، استرس بسیار زیاد و مصرف چربی های بد باشد. اضطراب ، غم و اندوه و خشم فروخورده نیز محرکی برای ایجاد دانه های سر سیاه و جوش روی بینی هستند.

*** پوست ناحیه لب ها
در زنان، پوست این ناحیه از صورت در برهه زمانی مختلف چرخه قاعدگی و بسته به وضعیت تعادل هورمونی، مستعد جوش زدن می شود.
همچنین کمبود فیبر می تواند به بروز آکنه در ناحیه لب ها منجر شود.

***چانه
پوست ناحیه چانه مستعد اصلی برای جوش های هورمونی است.
پوست این ناحیه از صورت می تواند در سال های نوجوانی، در دوران عادت ماهیانه و یا حتی در دوران تغییرات فیزیولوژی در دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی جوش بزند.
با این حال، کم آبی و خوراکی های چرب نیز باعث بروز جوش در ناحیه چانه می شوند.

 

منبع: ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *