بازدید این صفحه: 451

با ماهی درد آرتریت روماتوئید را تسکین دهید

با ماهی درد آرتریت روماتوئید را تسکین دهید

مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف دو وعده ماهی در هفته نقش بسزایی در کاهش درد و تورم بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید دارد.

به گزارش  گروه علمی از مدیکال ساینس، تحقیقات قبلی نشان داد مصرف مکمل‌های روغن ماهی بر کاهش علایم آرتریت روماتوئید موثر است؛ ولی اطلاعات زیادی در مورد تاثیر ماهی بر آرتریت روماتوئید در دسترس نبود.
محققان بیمارستان زنان در بوستون به منظور بررسی تاثیر ماهی‌ حاوی امگا ۳ در کاهش روند آرتریت روماتوئید تحقیقاتی را با بررسی ۱۷۶ داوطلب آغاز کردند. نتایج نشان می‌دهد مصرف ماهی به صورت بخارپز یا گریل شده حداقل دوبار در هفته، میزان درد و التهاب بیماران را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. محققان بر این باورند رژیم غذایی در درمان بیماری به اندازه دارو موثر است و باید تحت نظر گرفته شود.
آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود. استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. آرتروز شایع ترین نوع آرتریت است.
این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است. سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلیل بروز آرتروز هستند.
نتایج این مطالعه در نشریه Arthritis Care & Research منتشر شده است.

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *