بازدید این صفحه: 575

بهبود کیفیت زندگی بیماران با خودمراقبتی

بهبود کیفیت زندگی بیماران با خود مراقبتی

رئیس پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار گفت: آموزش بیماران در راستای خودمراقبتی بسیار حائز اهمیت است چرا که می تواند به افزایش کیفیت زندگی آنان، کاهش هزینه و عوارض بیماری منجر شود.

خودمراقبتی و افزایش کیفیت زندگی بیماران:

به گزارش از دبیرخانه کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار، دکتر عبدالرحمان رستمیان اظهار کرد: بیماران دو نوع درمان دارویی و غیردارویی دارند؛ در حوزه درمان غیردارویی اگر بیمار نسبت به بیماری خود آگاهی داشته و اقدامات لازم را به موقع انجام دهد، در روند درمان تأثیر مثبت می گذارد.
وی به برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: خودمراقبتی اولیه، اطلاع بیماران و مهارت آموزی آنها و تقدیر از شرکت های فعال در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
رئیس کنگره ملی و جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار با بیان اینکه سیگار در بروز بیماری هایی همچون روماتیسم، آرتروز و بیماری های التهابی و قلبی نقش دارد، افزود: با ارتقای آگاهی مردم از این مسائل می توان در راستای کاهش بیماری ها و کنترل آنها گام برداشت.
رستمیان درخصوص خلاء آموزش بیماران به ویژه در بیماری های مزمن در کشور اظهار کرد: برخی از کشورها در زمینه این آموزش ها پیشتاز بوده و پس از برگزاری جلسات آموزش به بیماران کارت آموزشی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه این روش بسیار حائز اهمیت است، گفت: این آموزش ها هزینه خانواده و جامعه را کاهش داده و سبب کمک به بیماران و کاهش آسیب به آنان می شود. همچنین عوارض بیماری و مراجعات بستری را کاهش داده و کیفیت زندگی نیز افزایش می یابد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: هرچند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام هایی در زمینه آموزش به بیماران برداشته ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله های زیادی داریم و همه بخش ها اعم از خصوصی و دولتی با ورود به این حوزه اقدامات مؤثری می توانند بردارند.
پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار در روزهای چهارم تا ششم مرداد ماه امسال در مرکز همایش های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور جمعی از پزشکان، اساتید، دانشجویان و بیماران برگزار می شود.

منبع:ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *