بازدید این صفحه: 10304

اهداء سلولهای بنیادی

اهداء سلولهای بنیادی 

وَ مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاس جَمِيعاً


و هر كس انسانى را از مرگ رهائى بخشد چنان است كه گوئى همه مردم را زنده كرده است
سوره المائدة آیه ۳۲

 

بدینوسیله به اطلاع کلیه افرادی که داوطلب ثبت اطلاعات HLA‌ خود در “بانک اطلاعاتی HLA‌ اهدا كنندگان سلولهای بنیادی ایران” وابسته به  مرکز تحقیقات هماتولوژی-انکولوژی و پیوند سلولهای بنیادی هستند می‌رساند این بانک با هدف یافتن دهنده سازگار برای پیوند آن دسته از بیماران نیازمندی که فاقد دهنده سازگار در خويشاوندان خود می‌باشند راه اندازی شده است و آماده دریافت اطلاعات HLA‌ شما می باشد.
از کلیه داوطلبین علاقمند دعوت می شود جهت شرکت در این طرح خداپسندانه به دفتر بانک اطلاعات اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران واقع در ضلع جنوبی بیمارستان شریعتی مراجعه نمایند.

چنانچه داوطلب هستید به لینک ثبت نام مراجعه نمایید

ساعات کار بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی
شنبه تا چهار شنبه ساعت ۸ الی ۱۲
پنچشنبه ها ۸ الی ۱۱

سایت : iscdp.tums.ac.ir

تلفن:

۰۲۱-۸۸۳۵۳۰۲۸

۸۸۳۵۲۸۳۰

۸۸۳۵۳۰۳۶

۸۸۳۵۷۰۱۷

و لطفاً پس از شنیدن صدای گویا شخصاً داخلی ۱۰۶ را جهت پرسیدن سوالهایتان شماره گیری فرمائید

آدرس:خيابان كارگر شمالي_ بيمارستان شریعنی _ضلع جنوبی یمارستان شریعتی _بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی

اهداء سلولهای بنیادی-مریض خونه-بیمارستان-marizkhone

راهنمای ثبت نام:

۱) ثبت نام اولیه داوطلب

اگر داوطلب پيوستن به جمع اهدا كنندگان سلولهای بنیادی هستيد ميتوانيد به  روش‌ زير در اين امر خدا پسندانه شركت كنيد:

با مراجعه حضوري به دفتر بانك اهدا كنندگان سلولهاي بنيادي واقع در بيمارستان شريعتي، ساختمان بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی مي‌توانيد ثبت نام كنيد.

۲) تکمیل عضویت داوطلب

آزمايش HLA Typing

براي تكميل عضويت شما نياز به نتيجه آزمايش HLA Typing مي‌باشد كه در صورتي كه اين آزمايش را قبلاً انجام داده‌ايد ديگر نيازي به تكرار آن نميباشد. در در غير صورت جهت انجام آن با شما هماهنگي خواهد شد. اين آزمايش براي شما هزينه‌اي نخواهد داشت.

 

با عضویت شما زندگی بیماران نجات خواهند یافت


شما این امکان را دارید که به هزاران بیمار نیازمند پیوند که زندگیشان در معرض خطر مرگ است با اهدای سلولهای بنیادی خونساز کمک کنید و شانس دومی برای زندگی باشید.
هدیه ارزشمند شما زندگی فرد بیماری  را نجات میدهد که جاویدانه در ذهنش باقی خواهد ماند. تمام افرادی که آمادگی اهدای سلول های بنیادی به هر فرد نیازمند را داشته باشند میتوانند در بانک عضو شوند.
شرایط عمومی عضویت عبارتند از:

– سن بین ۱۸ تا ۵۵ سال
– دارای سلامت جسمی
– عدم سابقه ابتلا به سرطان
– عدم ابتلا به بیماری قلبی و عروقی شدید
– عدم آلودگی به ویروس HIV و هپاتیت
– عدم ابتلا به بیماری اتوایمیون
– عدم ابتلا به آسم شدید
 
مرحله اول:
در ابتدا از فرد داوطلب یک نمونه خون گرفته شده و آزمایش تعیین HLA انجام میشود. سپس نتیجه آزمایش فرد داوطلب در بانک ذخیره شده و برای بررسی سازگاری با HLA بیماران نیازمند مورد جستجو قرار میگیرد.
در صورتی که بین فرد داوطلب و فرد بیمار نیازمند پیوند، سازگاری وجود داشت از فرد داوطلب جهت اهدای سلول های بنیادی خون ساز برای مراجعه مجدد دعوت خواهد شد.
مرحله دوم:
اگر از شما دعوت شد پزشک شما را به عنوان بهترین دهنده انتخاب کرده و ممکن است تنها فردی باشید که بتوانید زندگی یک فرد را نجات دهید.
ابتدا آزمایشی برای تایید سلامت شما انجام خواهد شد و سپس برای ۵ روز متوالی تزریق داروی G-CSF (نئوپوژن) که باعث افزایش تعداد سلول ها و تسهیل در امر جمع آوری سلول های بنیادی می شود را به صورت زیرجلدی خواهید داشت و در روز پنجم طی ۳ الی ۴ ساعت سوزنی در هر یک از دستهای شما قرار داده می شود و خون از یک دست وارد دستگاه شده و پس از جداسازی سلول های بنیادی در شرایط استریل به دست دیگر برگردانده می شود.

تاریخچه:

بخش هماتولوژی بیمارستان دكتر شریعتی در سال ۱۳۵۳ ‏درکناربخش ریه تاسیس گردید.

اهداء سلولهای بنیادی

در سال ۱۳۵۷ ‏باحضور آقای دکتر قوام زاده ومطرح شدن سرطان شناسی مدرن، این بخش به بخش هماتولوژی وانکولوژی ارتقاء یافت. با پیشرفت دانش پزشکی درزمینه درمان بیماران سرطانی و خصوصأ به میان آمدن پیوند مغز استخوان به عنوان درمان انتخابی برخی از بیماریهای خونی، سرطانی، ژنتیکی واختلالات ایمنی، این بخش در سال ۱۳۶۹ ‏با تغییر و ارتقای کادر پرستاری و ایجاد فضای فیزیکی مناسب اقدام به انجام پیوند مغز استخوان از سلولهای بنیادی نمود.
‏نیاز به انسجام برنامه های مطالعاتی وطرح ریزی پروژه های تحقیقاتی باعث گردید که این بخش بعنوان مرکز تحقیقات هماتولوژی – انکولوژی و پیوند سلولهای بنیادی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران در سال ۱۳۷۲ ‏رسمأ فعالیت خود را بصورت يك نهاد تحقیقاتی مستقل آغاز کند.

اهداء سلولهای بنیادی

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *