بازدید این صفحه: 425
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

وزیر بهداشت در مراسم اعطاي نشان ايمني و سلامت

tm.jsp

وزیر بهداشت در مراسم اعطاي نشان ايمني و سلامت:

  مانع تراشي کارساز نیست باید تولیدکنندگان صنایع غذایی را تشویق کنیم

 

دكتر هاشمي گفت: امسال يكي از برنامه هاي جدي وزارت بهداشت توجه به بهداشت محيط و غذا و بهداشت عمومي مردم است كه در این برنامه ها بر تشويق صنايع غذايی تاکید داریم، چرا كه تشويق بسيار موثرتر از تنبيه است.

مراسم يازدهيمن دوره اعطاي نشان ايمني و سلامت صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهيدبهشتي برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در این مراسم با بيان اينكه امر قضاوت براي انتخاب محصولات غذايي برتر كار بسيار دشواري است، گفت: از آنجا كه استقبال زيادي از اين صنايع وجود دارد و اين صنايع اگر بخواهند بهترين باشند جز با تعهدات شخصي و وجداني و تجارب آنها میسر نخواهد شد.

دكتر هاشمي با تاكيد بر این که توجه به بهداشت در زندگي فردي و اجتماعي همواره مهم بوده است، اما اين بخش تا به حال مغفول مانده است، یادآور شد: در تمام دنيا نيز اين غفلت وجود دارد و باید مشكلات بهداشت روان، سبك زندگي و تغذيه سالم در زندگي فردي مورد توجه قرار گيرد، ضمن اينكه مردم نيز بايد بر اين باور برسند كه مراقب سلامتي خود باشند.

کاهش ۱۰ هزار نفری تصادفات رانندگی در ۱۰ سال گذشته

وزير بهداشت با بيان اينكه مشكلات سلامت در كشور شامل حوزه‌هاي مختلفي مانند اعتياد، مصرف قليان و ديگر آسيب‌ها است، افزود: مرگ ۲۰ هزار نفر در جاده‌هاي كشور در اثر حوادث ترافيكي همواره نگران كننده است، اما خوشبختانه از ۱۰ سال گذشته با رفتار سازي هاي مناسب از سوي سازمان هاي مختلف به ویژه پلیس راهور شاهد اين بوديم كه ۱۰ هزار نفر از اين آمار كاهش يافته است.

دكتر هاشمي با تاکید بر ضرورت افزایش مالیات بر سیگار مانند برخی از کشورهای دیگر گفت: در این صورت مصرف سیگار کاهش می یابد اما اين راهکار به تنهايي راه گشا نيست و در اين زمينه بايد فرهنگ عمومي و پيشگيري را ارتقا دهيم.

باید تولیدکنندگان محصولات غذایی را تشویق کنیم

دكتر هاشمي همچنين خاطرنشان كرد: درست است كه متوسط اميد به زندگي در ايرانيان ۷۳ سال است اما عمر مفيد و سالم براي هر فرد ۶۲ سال است و ۱۰ سال آخر عمر همراه با معلولیت است و لازم است رسانه ها با فرهنگ سازی و ترویج خودمراقبتی به کیفیت زندگی مردم کمک کنند و موجب ارتقا فرهنگ سلامت مردم شوند.

وزیر بهداشت گفت: ايجاد مانع تراشي ها و وضع قوانين پيچيده در حوزه سلامت كارساز نیست، بلكه در زمينه صنايع غذايي بايد به تشويق توليدكنندگان پرداخت.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود افزود:خوشبختانه سياست مداران تصميمات خوبي در رابطه با سلامت مردم گرفته اند، اما به عنوان نمونه نظارت در برخي حوزه ها معيوب است، به صورتي كه برخي سازمان ها مانند دامپزشكي، غذا و دارو و موسسه ملي استاندارد براي نظارت بر واحدهاي صنعتي هزينه نظارت را از خود توليدكننده مي گيرند كه اين باعث مي شود نظارت دقيق صورت نگيرد.

وزير بهداشت ادامه داد: صدا و سيما يكي از سازمان هايي است كه بايد به ارتقاء فرهنگ سلامت اهتمام بیشتری داشته باشند.

دكتر هاشمي یادآور شد: انتخاب شعار «ايمني غذا از مزرعه تا سفره» يك حركت نمادين از سوي سازمان جهاني بهداشت بود اما براي ما در كشور با توجه به وضعيت غذا راه سختي در پيش است و بايد جلوي برخي سياه نمايي ها گرفته شود تا به نتيجه مطلوب در اين زمينه برسيم.

وزير بهداشت با بيان اين كه سازمان‌هاي ناظر بر سلامت غذاي مردم عملكرد خوبي داشته اند، افزود: همكاري سازمان غذا و دارو و همچنين سازمان ملي استاندارد با مجموعه وزارت بهداشت بسيار مطلوب بود اما بر سر مسائلي مانند استفاده از خمير مرغ در صنايع غذايي يا توزيع شيرفله با سازمان دامپزشكي اختلاف نظرهايي داريم كه اميدواريم هرچه زودتر به هماهنگي كامل برسيم.

دکتر هاشمی با تاکید بر ضرورت تامین بودجه لازم برای حوزه نظارت بر غذا تصریح کرد: اگر در زمينه مواد غذايي مناسب عمل نكنيم هزينه‌هاي درمان و نيز برخي شايعه پراكني‌ها براي ناكارآمد جلوه دادن دولت و حتي نظام اسلامي افزایش می یابد.

وزیر بهداشت با انتقاد از برخي از اظهار نظرها مبني بر آلوده بودن آب آشاميدني افزود: اين كه بگوييم غذا، صنعت، هوا و آب آلوده است تنها باعث ايجاد نگراني در بين مردم مي‌شود و از قوه قضاييه انتظار داريم با قاطعيت با برخي از اين فضاسازی ها برخورد قانوني كند.

وزير بهداشت تصريح كرد: شخص رئيس جمهور و هيات دولت حساسيت ويژه اي بر موضوعات آب آشاميدني،غذا و هوا دارند و تاكيد مي كنند كه هيچ چيزي از مردم پنهان نشود.

دكتر هاشمي اظهار داشت: امسال يكي از برنامه هاي جدي وزارت بهداشت توجه به بهداشت محيط و غذا و بهداشت عمومي مردم است كه در این برنامه ها بر تشويق صنايع غذايی تاکید داریم، چرا كه تشويق بسيار موثرتر از تنبيه است.

وزیر بهداشت پيشنهاد داد: مي توانيم در محله ها از خود مردم و سازمان های مردم نهاد در امر نظارت استفاده كنيم و دولت نيز از آنها حمايت خواهد كرد.

دكتر هاشمي در پايان يادآور شد: اين سنت خوبي است كه از كساني كه به سلامت مردم اهميت مي دهند و درست كارند تقدير شود و اميدواريم در سال هاي آينده صنايع و شركت هاي بيشتري را در اين مراسم مورد تقدير قرار دهيم چرا كه حاصل آن تامين سلامت و آرامش و اطمينان جامعه نسبت به سلامت غذايي است.

گفتنی است: در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به ۳۶ تولید کننده محصولات غذایی نشان ايمني و سلامت اهدا شد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *