بازدید این صفحه: 328

اهدای چفیه مقاومت به وزیر بهداشت و یادگار امام(ره)

دانشجویان از مقاومت اسلامی گفتند/ اهدای چفیه مقاومت به وزیر بهداشت و یادگار امام(ره)

 

همزمان با برگزاری همایش ” فلسطین، نماد مقاومت، محور جهان اسلام” که با حضور مشاور مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سید حسن خمینی، وزیر بهداشت و سایر مسئولان برگزار شد، دانشجوی فلسطینی چفیه مقاومت را به یادگار امام (ره) و وزیر بهداشت اهدا کرد.

 

به گزارش ” وب دا” دكتر علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در سخناني در این همایش موضوع فلسطين را يك مسأله تازه ندانست و گفت: هر گاه غربي‌ها و صليبي‌ها مي‌خواستند به اسلام ضربه‌‌اي بزنند از فلسطين و قدس شروع مي‌كردند. در طي جنگ‌هاي صليبي كه در هشت دوره جنگ‌هاي ناجوانمردانه‌اي عليه مسلمانان تحميل كردند، هميشه مسأله فلسطين موضوع محوري بوده است.

دكتر ولايتي با اشاره به تاريخ تأسيس رژيم اشغالگر قدس كه با همكاري صهيونيست‌ها و انگليس آغاز شد، اظهار داشت: از زماني كه فلسطين اشغال شد تاكنون بارها جهان عرب تلاش كرد‌ كه فلسطين را آزاد كند ولي اين امر ميسر نشد چرا كه دولت‌هاي عرب با مردم نبودند. بعد از قرارداد كمپ‌ديويد تاكنون تنها كشوري كه ايستادگي كرده سوريه است آنچه ‌كه امروز بر سر سوريه آمده تاوان همان مقاومت در برابر اسرائيل است.

انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بیداری اسلامی در جهان بود

مشاور مقام معظم رهبري با اشاره به فرموده حضرت امام خميني(ره) اظهار داشت: حضرت امام قيامشان را از زماني كه آغاز كردند همواره مسأله فلسطين و آزادي فلسطين را نقطه محوري قيام خود دانستند. انقلاب اسلامي ايران غير از اينكه ايران را نجات داد سرآغاز بيداري اسلامي در جهان بود و اولين بيداري اسلامي در افغانستان آغاز شد و مقاومت مردم افغانستان طي سال‌هاي مبارزه عليه شوروي به عنوان يكي از نماد‌هاي مقاومت در برابر امپراليسم تلقي مي‌شد.

دكتر ولايتي همچنين به مقاومت مردم لبنان و غزه اشاره كرد و گفت: براي اولين بار بود كه در جنگ مقاومت جنوب لبنان و بعد جنگ‌۳۳ روزه غزه و جنگ‌هاي بعدي در غزه اسرائيل شكست خورد. بعد از شكست اسرائيل موج اميدواري سراسر جهان اسلام را در بر گرفت و ديديدم امواج بيداري اسلامي به تونس و يمن، سوريه و عراق و ديگر كشورهاي اسلامي رسيد.

پیروزی از آن فلسطین خواهد بود

وي افزود: اما امروز مي‌بينيم مردم سوريه بيش از گذشته به دولتشان اطمينان دارند و بر خلاف آنچه كه گفته مي‌شد سوريه شكست نخواهد خورد و سعودي‌ها و اسرائيل هستند كه شكست‌ مي‌خورند اين جنگ‌هايي كه امروزه در منطقه‌ شكل گرفته براي ايستادگي در برابر مقاومت اسلامي است و تاكنون هيچ كشوري به اندازه جمهوري اسلامي ايران از مقاومت اسلامي حمايت نكرده و نهضت پيروزي ادامه خواهد داشت و سرانجام پيروزي ازآن فلسطين خواهد بود

در ادامه همايش فلسطين نماد مقاومت، عدنان‌ حسن محمود، سفير سوريه در تهران طي سخنان كوتاهي با اشاره به ايام شهادت امام علي(ع) و شب‌هاي قدر گفت: ارزش‌هايي كه امام علي(ع) آموزش داده‌اند امروزه مي‌بينيد تا چه اندازه براي جلوگيري از جنايت‌هايي‌ كه در جهان اسلام شكل مي‌گيرد براي ما كاربرد و معنا دارد. همچنين درباره آنچه كه در سوريه مي‌گذرد ما از آموزه‌هاي آن امام همام بهره‌ مي‌بريم.

حجت‌الاسلام اختري، رئيس كميته حمايت از مردم فلسطين در ادامه اين همايش با اشاره به انديشه‌هاي حضرت امام‌خميني(ره) درباره فلسطين و رژيم اشغالگر قدس گفت: مسأله‌اي كه امام در جامعه‌ اسلامي و بين‌المللي طرح كردند يك رويا و آرمان نيست و حتي يك شعار سياسي هم نيست بلكه امام با اعتقاد به اين مسأله كه فلسطين بايد آزاد شود و اسرائيل از بين برود، موضوع آزادي فلسطين را به عنوان مسأله‌اي جهاني طرح كردند.

مسأله فلسطين همچنان بايد يك مسأله درجه يك جهان اسلام باشد

وي افزود: مسأله فلسطين همچنان بايد يك مسأله درجه يك جهان اسلام باشد و موضوع جنايت‌هايي كه امروز در جهان اسلام شكل‌ مي‌گيرد، بر همه روشن است و حق و باطل تا به امروز بيش از گذشته واضح و روشن شده است. 

سياست سازش و مصالحه هيچگاه در فلسطين كاربرد نداشته

وي افزود: سياست سازش و مصالحه هيچگاه در فلسطين كاربرد نداشته و حضرت امام(ره) اين نقشه را باطل كرده‌اند. ابوشريف، نماينده جهاد فلسطين، طي سخناني مقاومت در غزه را يك پيروزي بزرگ براي مردم فلسطين دانست و گفت: محاصره غزه شكست خورده است. آنها كه دائماً مذاكرات سازش و بازسازي غزه را اعلام مي‌كردند، ديديم كه هيچگاه نقشه‌هايشان عملي نشد و جنايت‌هاي اسرائيل نيز در غزه ادامه پيدا كرد.

وي افزود: در كرانه باختري نيز اوضاع بدتر از غزه است و روز به روز مردم اين دو منطقه‌ را تحت فشار قرار مي‌دهند و همچنان شاهد ساخت شهرك‌هاي صهيونيستي هستيم. طرح‌هاي مخربي كه در منطقه با عنوان داعش و تكفيري‌ها شكل گرفته، ذهن‌ها را از اسرائيل و مسأله مقاومت قدري دور كرده است. امروز نيازمنديم كه نيروهاي مقاومت خود را بازسازي كنند. 

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام راحل نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

لازم به ذكر است در اين همايش برخي از دانشجويان خارجي از كشورهاي افغانستان، نيجريه و سوريه سخنان كوتاهي در مورد مقاومت اسلامي ايراد كردند.

همچنين يكي از دانشجويان فلسطيني‌ نيز چفيه مقاومت را به وزير بهداشت و يادگار گرامي امام تقديم كرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *