بازدید این صفحه: 395
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

اجرای طرح تحول سلامت در کشور، در منطقه نمونه و کم نظیر است

81328962-5979257

عضو مجلس خبرگان رهبری:

  اجرای طرح تحول سلامت در کشور، در منطقه نمونه و کم نظیر است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مناسبت هفته سلامت، اجرای طرح تحول نظام سلامت را یک معجزه دانست و خواستار اعطای مدال درجه یک سلامت به دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ آیت‌الله عبدالنبی نمازی اجرای این طرح را انقلابی بزرگ در نظام بهداشت و درمان کشور دانست و گفت: باید به ترتیب سلسله مراتب از همکاران دکتر هاشمی در سراسر کشور که بدون آمادگی و مقدمات چنین کار بزرگی را انجام داده اند، تقدیر و تجلیل کرد.

نماینده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در کاشان، ضمن تقدیر از هیات دولت به ویژه وزیر بهداشت در توجه به سلامت مردم، اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را در منطقه نمونه و کم نظیر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به رغم افزایش بار مسئولیت و حجم کار متولیان سلامت به دلیل اجرای این طرح بزرگ، مردم که طرف اصلی بحث سلامت هستند، از برکات اجرای طرح بهره مند شده و راضی می باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سلامت جسمی، روحی، فکری، اخلاقی و رفتاری را مهم ترین مطلب از نگاه توحیدی در نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: “سلام” یکی از اسماء حسنی الهی است و واژه سلام از سلامت می آید.

وی، با بیان اینکه خداوند از هر نقص، عیب و محدودیتی به دور است، یادآور شد: در جامعه اسلامی باید سلامت که در ذات اقدس ربوبی است، وجود داشته باشد چراکه انسان جانشین خدا در روی زمین است.

نماینده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در کاشان، انسان را مظهر صفات حق در روی زمین دانست و اظهار داشت: انسان بایستی آیینه این صفات باشد و در جامعه توحیدی انسان ها باید سالم باشند و عقل سالم در بدن سالم می باشد.

جایگاه ویژه طبابت در نظام توحیدی

وی، با بیان اینکه طبابت جایگاه ویژه و مقدسی در نظام توحیدی دارد، گفت: اطباء در معارف الهی با علماء همطراز می باشند که فعالیت این دو قشر به عنوان شغل و کسب درآمد نیست.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی افزود: حاکمیت در نظام اسلامی وظیفه تامین نیاز طبیب را به عهده دارد و در مقابل طبیب نباید به بیمار از نظر اقتصادی و مادی نگاه کند.

نماینده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در کاشان خاطرنشان کرد: اما سريال در حاشيه نمي تواند متوجه تمام جامعه پزشكي باشد چه خوب است، تهيه كنندگان چنين سريال هايي روي ديگر سكه را كه ايثارگري ها و خود گذشتگي هاي پزشكان است نيز به تصوير بكشند.

آیت‌الله نمازی ادامه داد: به وزارت بهداشت پیشنهاد می کنم هنرمندان و فیلم سازان را تشویق کند در برابر این سریال فیلمی از پزشکان برجسته و ایثارگر که اخلاق پزشکی دارند، ساخته شود.

وی، با اشاره به اینکه مسئله سلامت از اهم مسایل در جامعه اسلامی است، افزود: ابزار سلامت در دست نهادهای مختلفی است که سلامت از تولید مواد غذایی آغاز و تا مرحله توزیع و مصرف ادامه می یابد که پس از این مراحل، درمان شروع می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه در تولید مواد غذایی از مواد شیمیایی و در صنایع تبدیلی از مواد نگهدارنده استفاده می شود به گونه ای که بخشي از تولیدات به تولیدات بدلی تبدیل شده است.

آیت‌الله نمازی، بهترین سفره را سفره ای دانست که نشستن در کنار آن طولانی باشد و تصریح کرد: عجله براي صرف غذا، منشاء بسياري از بيماري ها است، لذا بايد آداب و آموزش صرف غذا براي طولاني شدن سفره مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در کاشان، همچنین آداب تغذیه مردم را نیز دارای اشکال و اشتباه دانست و گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت باید آموزش تغذیه باشد که در افکار عمومی و سیستم های آموزشی باید آداب صحیح تغذیه وارد و بیان شود

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *