بازدید این صفحه: 576

توجه به اقشار آسیب پذیر مهمترین رویکرد وزارت بهداشت

وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

قائم مقام وزیر بهداشت در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

  جایگاه وزارت بهداشت، سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه سلامت است(توجه به اقشار آسیب پذیر مهمترین رویکرد وزارت بهداشت)

 

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب گفت برای تسریع در ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان لازم است تا وظیفه تصدی گری و ارائه مستقیم خدمات به دانشگاه های علوم پزشکی منتقل شود .

به گزارش وب دا؛ دکتر ایرج حریرچی به اشتراک گذاری تجارب میان دانشگاه های علوم پزشکی را یکی از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت : برای افزایش بهره وری از منابع موجود، علاوه بر واگذاری تصدی گری لازم است تا از توانمندی های بخش خصوصی و تعاونی استفاده مناسب صورت گیرد.

وی توسعه کمی و کیفی خدمات ارائه شده به اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر جامعه را یکی از مهمترین رویکردهای وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت : هیچ برنامه ای از سوی نظام بهداشت و درمان کشور اجرا نخواهد شد؛ مگر اینکه مزایای مشخص و بازری برای بهره برداری از سوی اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد.

معاون کل وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارائه خدمات مراقبت از سلامت در حاشیه شهرها را یکی از این برنامه های مهم این وزارتخانه برشمرد و افزود با گسترش شبکه بهداشت و درمان در مناطق روستایی امکان ارائه خدمات سلامت از طریق خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی برای هموطنان عزیز ساکن در این مناطق فراهم شده بود اما این خدمات برای ساکنان حاشیه شهرها و افرادی که در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند ارائه نمی شد.

دکتر حریرچی که در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان سخن می گفت بر ضرورت تسریع در راه اندازی پایگاه ها و مراکز ارائه دهنده خدمات در حاشیه شهرها تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان نیز در این جلسه گفت : ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت منطقه تحت پوشش این دانشگاه مشمول دریافت خدمات مراقبت سلامت در قالب برنامه ارتقاء خدمات در حاشیه شهرها هستند .

وی افزود برای ارائه فعالانه خدمات مراقبت سلامت به ۳۷۴ هزار نفر از جمعیت شهر زاهدان که در مناطق حاشیه این شهر سکونت دارند تعداد ۱۶ پایگاه و مرکز بهداشتی درمانی پیش بینی شده است که تا پایان تیر ماه به بهره برداری خواهد رسید .

دکتر محمود رضا میری راه اندازی این مراکز را در قالب طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت : قرارداد احداث ۶۶ خانه بهداشت در مناطق روستایی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد شده است که اولین خانه بهداشت احداثی در قالب این قرارداد در هفته سلامت امسال در روستای دیزوک شهرستان میرجاوه افتتاح شد.

ولی با تاکید بر اهمیت خانه بهداشت در ارائه فعالانه خدمات پیشگیرانه به ساکنان مناطق روستائی گفت: در حال حاضر عملیات احداث۴۷ باب خانه بهداشت از سوی دفتر فنی و ساختمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال انجام است .

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *