بازدید این صفحه: 1407
توان پزشکان ایرانی برای درمان قوز قرنیه

توان پزشکان ایرانی برای درمان قوز قرنیه

logo-marizkhone.com-news-اخبار1

توان پزشکان ایرانی برای درمان قوز قرنیه ،خبر هاي جديد از دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadidقوز قرنيه

توان پزشکان ایرانی برای درمان قوز قرنیه

توان پزشکان ایرانی برای درمان قوز قرنیه

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محمود جباروند روز چهارشنبه در نشستی به مناسبت برگزاری بیست و یکمین سمینار چشم پزشکی فارابی اظهار کرد: در مواقعی که به دلیل بیماری، ضخامت قرنیه کاهش می یابد مقاومت آن در مقابل فشار داخل چشم کاهش یافته و به سمت جلو قوز برمی دارد که به این عارضه قوز قرنیه گفته می شود.

وی افزود: در گذشته برای درمان این بیماری از لنزهای سخت استفاده می شد که برخی مواقع برای بیمار غیرقابل تحمل بود و به ناچار عمل پیوند قرنیه صورت می گرفت، به گونه ای تعداد پیوندهای قرنیه به علت بیماری قوز قرنیه بالاتر از موارد دیگر بود.

جباروند ادامه داد: در حال حاضر از دو روش اشعه UV ایکس و نصب حلقه هایی بر روی قرنیه به نام حلقه قرنیه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه قوز قرنیه افت کمی و کیفی دید را کاهش می دهد، افزود:حلقه های قرنیه از پیشرفت قوز قرنیه و کاهش دید جلوگیری می کند.

رییس بیمارستان فارابی اظهار کرد: برخی پزشکان معتقدند که برای درمان قوز قرنیه باید از روش تابش اشعه UV ایکس و حلقه های قرنیه همزمان استفاده کرد و برخی دیگر معتقدند که باید از هر کدام از این روش های در دو مرحله جداگانه و با فاصله زمانی معین استفاده کرد.

جباروند با بیان اینکه استفاده از حلقه های قرنیه از ۱۵ سال پیش در سطح دنیا و ایران آغاز شده است، ادامه داد: در سمینار فارابی پزشکان در مورد روش های مورد نظر خود بحث و تبادل نظر می کنند تا در نهایت با ارایه استدلال های قوی روش بهتر انتخاب و برای درمان بیماران به کار گرفته شود.

دکتر فرزاد پاکدل فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیم چشم نیز در این نشست به معرفی رشته جراحی پلاستیک و ترمیم چشم پرداخت و گفت: این رشته دارای چهار بخش زیبایی شامل پلک ها و ابروها و قسمت میانی و فوقانی چشم، سیستم اشکی چشم که از اطراف چشم آغاز و به داخل بینی ختم می شود، رفع عارضه های داخل حفره چشم که در اثر ضربه یا مشکلات مادرزادی ایجاد شده است و تومورهای داخل چشم، اطراف چشم، پوست صورت، اطراف ابروها و گونه ها می شود، است.

وی در مورد تزریق ژل و چربی و روش بوتاکس به منظور جوان سازی اطراف چشم و عوارض آنها گفت: ناحیه اطراف چشم ها و صورت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و تزریق این مواد به ویژه در اطراف چشم ها باید به دست متخصصانی باتجربه که اطلاعات کافی در مورد چشم و اعصاب چشم و صورت دارند، انجام گیرد.

پاکدل ادامه داد: تزریق ژل یا چربی در صورتی که به درستی صورت نگیرد می تواند عوارضی مانند کاهش دید، دوبینی، افتادگی پلک ها و در مواردی بسیار نادر سبب بروز نابینایی شود.

وی گفت: روش بوتاکس خطر بروز نابینایی را ندارد اما مانند دو روش دیگر می تواند منجر به دوبینی، کاهش دید یا افتادگی پلک ها شود.

بیست و یکمین سمینار چشم پزشکی فارابی به همراه سمینار چشم پزشکی ترجمانی از ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک برگزار می شود.

منبع : خبرگزاري ايرنا

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *