بازدید این صفحه: 716

۹۵ درصد داروهای مورد نیاز،تولید ملی است

logo-marizkhone.com-news-اخبار1

مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadidقرص

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید حسن هاشمی، روز چهارشنبه به همراه دیگر اعضای هیات دولت، وارد استان فارس شد تا بار دیگر از نزدیک، سلامت، بهداشت و درمان فارس را مورد بررسی قرار دهد.

وی که پس از سفر به مُهر، در شهرستان لامرد حضور یافت، در شورای اداری این شهرستان، با اشاره به تغییر سیمای سلامت در لامرد به نسبت سال های پیش از انقلاب اسلامی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و تحریم هایی که ایرانیان در سال های گذشته پشت سرگذاشته اند، اکنون پیشرفت های قابل توجهی، به ویژه در عرصه بهداشت و درمان داشته ایم، به گونه ای که در زمینه پیشرفت پزشکی در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته ایم.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه سهم حوزه پزشکی کشور در پیشرفت های ملی معادل ۴۰درصد است، افزود: با اقدامات دولت یازدهم، هم اکنون از آرامشی نسبی در ایران و منطقه برخوردار شده ایم و باید ضمن حفظ اقتداری که به دست آورده ایم، خداوند را سپاس گوییم.

دکتر هاشمی، ضمن تقدیر از تلاش های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به توسعه بهداشت و درمان در فارس ابراز امیدواری کرد و در خصوص تخصیص اعتبار برای ساخت بیمارستان جایگزین در لامرد، قول مساعد داد.

وی با اشاره به ضرورت پیوست سلامت در طرح های بزرگ کشور، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در سیاست های کلی سلامت که سال گذشته ابلاغ فرموده اند بر این نکته تاکید داشته اند، چرا که سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

دکتر هاشمی همچنین به گلزار شهدای این شهرستان رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه مورد استقبال دانش آموزان لامردی قرار گرفت .

حضور در جلسه شورای اداری لامرد از دیگر برنامه های دکتر سید حسن هاشمی در این شهرستان بود که امام جمعه، فرماندار، رییس شبکه بهداشتی درمانی و سایر مسوولان محلی و اعضای شورای اداری شهرستان و همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آن حضور داشتند .

در این جلسه مسایل و مشکلات شهرستان توسط امام جمعه و فرماندار مطرح گردید و چگونگی خدمات حوزه سلامت نیز مورد بررسی قرار گرفت .

شهرستان لامرد در جنوبی ترین نقطه استان فارس، در ۴۰۵کیلومتری شیراز و ۱۴۰ کیلومتری خنج قرار دارد، این شهرستان از شمال و شمال شرقی به شهرستان لارستان، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان های گاوبندی و بندرلنگه، از سمت مشرق به شهرستان بستک در استان هرمزگان و از سمت مغرب نیز به شهرستان مهر محدود می شود .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین کلنگ احداث ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) لامرد را به زمین زد .

وی همچنین در نشست شورای اداری لامرد بیان داشت : بیمارستان جدید حضرت ولی عصر (عج) با ۱۲۴ تخت خواب پیش بینی شده است که پس از احداث، جایگزین ساختمان فعلی این بیمارستان خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین با حضور در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج ) از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد و چگونگی ارایه خدمات به بیماران را مورد بررسی قرار داد .

ساختمان فعلی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) لامرد دارای سه بلوک ساختمانی، با مساحت ۶۰هزار مترمربع و زیربنای ۱۲هزار مترمربع است.

این بیمارستان در حال حاضر دارای بخش های متعدد داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، رادیولوژی، اتفاقات، دیالیز، پایگاه بهداشتی، تالاسمی، فیزیوتراپی، تست ورزش، اتاق عمل، اندوسکوپی، سونوگرافی، آزمایشگاه، سی سی یو و ان آی سی یو است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اهمیت اجرای دقیق بسته های مختلف خدمتی در طرح تحول نظام سلامت، گفت : با اجرای این طرح پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم به شدت کاهش یافت .

در دسترس بودن دارو و تجهیزات در بیمارستان ها و نیز رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دانشگاهی، گسترش شبکه های بهداشتی و بازسازی و نوسازی خانه های بهداشت در سراسر کشور، از جمله دستاوردهای اجرای طرح تحول در نظام سلامت هستند .

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت لامرد بازدید کرد و بر اهمیت فعالیت مطابق با برنامه در این مراکز تاکید نمود و گفت : مراکز جامع سلامت در راستای طرح تحول در نظام بهداشت به منظور تاکید بر آموزش و پیشگیری در مناطق شهری فعال شده اند .

مرکز جامع سلامت حضرت صدیقه طاهره (س) لامرد شامل دو پایگاه سلامت و چهار پایگاه پزشک خانواده است، این مرکز شامل واحدهای دندانپزشکی، آزمایشگاه، واکسیناسیون، بهداشت محیط، روانشناسی و تغذیه است.

وزیر بهداشت پس از این بازدید شهرستان لامرد را به قصد حضور در بستک ترک کرد .

منبع : خبرگزاري ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *