بازدید این صفحه: 573

اثرات مخرب استفاده افراطی از اینترنت

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

اثرات مخرب استفاده افراطی از اینترنت

تحقیقات جدید دانشمندان پرده از تأثیرات مخرب استفاده افراطی از اینترنت بر روی ساختار مغزی نوجوانان برداشته است. به گفته‌ محققان، نوجوانانی که در استفاده از اینترنت افراط می‌کنند، دچار اختلال تحلیل ماده‌ی خاکستری مغز می‌شوند، اختلالی که روزبه‌روز به صورت پنهانی در حال گسترده شدن است. این اختلال می‌تواند بر روی تمرکز و حافظه افراد تأثیر نامطلوبی به جا بگذارد، هم‌چنین قدرت تصمیم‌گیری و تعیین هدف برای زندگی نیز در افراد دچار اختلال خواهد شد. تحلیل بافت خاکستری مغز هم‌چنین می‌تواند با کاهش توانایی کاربران در جلوگیری از بروز احساسات، در آن‌ها ناهنجاری‌های رفتاری به وجود بیاورد.

در صورتي كه استفاده صحيح از اینترنت اثرات مثبتي دارد. با رعايت نكاتي هنگام استفاده از اینترنت مي‌توان مطمئن شد كه استفاده از اینترنت زندگي دانش‌آموزان را در حال و آينده بهبود مي‌بخشد. از آن‌جایي كه اینترنت در همه‌ جاي زندگي حاضر است، مهم است كه بفهميم چگونه اين تكنولوژي مي‌تواند رشد و تكامل دانش‌آموزان را بهبود ببخشد يا منحرف كند.

بازگشت

 

 چهارشنبه ٩ ارديبهشت ١٣٩٤- ١٣:١٢

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *