بازدید این صفحه: 607

عفونت گوش میانی عموماً بعد از یک دوره سرماخوردگی بروز می کند

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

 یک جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی :

  عفونت گوش میانی عموماً بعد از یک دوره سرماخوردگی بروز می کند

یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، گفت: کودکان بیشتر از بزرگسالان دچار عفونت گوش می شوند و به طور غالب، عفونت گوش آنان، دردناک است، زیرا گوش میانی ملتهب می شود و مایعات در گوش میانی تجمع می یابند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (وب دا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دکتر کیوان اخترکاوان، ضمن بیان این مطلب افزود: در فصل سرما یکی از مشکلات شایع بین بچه ها درد و عفونت گوش می باشد، به ویژه اینکه عفونت ها، به طور معمول بعد از یک دوره سرماخوردگی، بروز می کنند.

وی درباره عفونت حاد گوش میانی ( اوتیت مدیا) خاطر نشان کرد: در اثر عفونت گوش میانی، التهابی اتفاق می افتد که ممکن است در یک یا هر دو گوش رخ دهد. وی با اشاره به اینکه عفونت حاد گوش میانی، شایع ترین تشخیص پزشکان، هنگام مراجعه بچه های بیمار است، اظهار کرد: این بیماری، شایع ترین علت ناشنوایی در کودکان نیز می باشد.

دکتر کاوان با بیان اینکه گاهی بالغین نیز درگیر این بیماری می شوند، گفت: زمان گرفتار شدن به بیماری مذکور، اغلب در زمستان و اوایل بهار است؛ وی هشدار داد: عفونت گوش میانی، جدّی است، چون می تواند گوش درد شدید و کاهش شنوایی ایجاد کند. وی اضافه کرد که کاهش شنوایی، به ویژه در اطفال، می تواند یادگیری را مختل کرده و حتی تکامل گفتار را به تأخیر اندازد.

این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، تأکید کرد: اگر عفونت حاد گوش میانی، سریع و به صورت مؤثر درمان نشود، شنوایی بیمار، اغلب، به حالت طبیعی بر نخواهد گشت. وی افزود: از سوی دیگر، عفونت می تواند به ساختمان های مجاور در سر به ویژه، استخوان پشت گوش(ماستوئید) گسترش یابد.

 

دکتر کاوان گفت در شیرخواران و نوپاها، والدین توجه کنند که اگر کشیدن یا خاراندن گوش، به همراه مشکلات شنوایی، گریه کردن و بی قراری، تب، استفراغ و ترشح گوش دیده شد، باید به ابتلا به این بیماری مشکوک شوند.

به گفته وی در بچه های کوچک، نوجوانان و بالغین، گوش درد، احساس پُری یا فشار گوش، مشکلات شنوایی، سرگیجه، عدم تعادل، تهوع، استفراغ، ترشح گوش و تب، می تواند زنگ خطر باشد.

این پزشک متخصص گوش و حلق و بینی، ضمن تأکید به این موضوع که در تمامی موارد فوق باید به پزشک متخصص مراجعه کرد، در مورد اهمیت مصرف دارو برای درمان این بیماری گفت: پزشک ممکن است یک یا چند قلم دارو تجویز کند، ولی آنچه مهم است، این موضوع است که تمام داروها، طبق دستور پزشک، مصرف و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب آنتی بیوتیک ها با عفونت مبارزه کرده و سبب بهبود سریع گوش درد می شوند اما عفونت، زمان بیشتری برای پاک شدن کامل نیاز دارد، گفت: بیمار بایددقت کند که دارو برای تمام دوره ای که پزشک توصیه کرده است، مصرف شود. این پزشک متخخص تأکید کرد که بیماری مذکور، در صورتی که درمان صحیح و سریع شود، به طور معمول، مشکل جدّی ایجاد نمی کند.    

بازگشت

 يکشنبه ١٣ ارديبهشت ١٣٩٤- ٠٩:١٢

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *