بازدید این صفحه: 491

بررسی راهکارهای اصلاح و بهبود عملکرد نظام سلامت

????? ?????? ??????????

دکتر مجدزاده عنوان کرد:

  بررسی راهکارهای اصلاح و بهبود عملکرد نظام سلامت عمده ترین هدف همایش ملی نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت

 

دبیر همایش ملی نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت گفت: بررسی راهکارهای اصلاح و بهبود عملکرد نظام سلامت عمده ترین هدف همایش ملی نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت است که در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت با حضور صاحبنظران حوزه سلامت برگزار خواهد شد.

دکتر سید رضا مجدزاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت( وب دا)، اظهار داشت: همایش ملی نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت سه هدف عمده را دنبال می کند، نخست آنکه با گذشت یک سال و نیم از آغاز برنامه تحول نظام سلامت، زمان آن رسیده است که پس از فعالیت های فراوان، عملکرد صورت گرفته در این حوزه بررسی شود و از این رو در ادامه اجرای برنامه بتوان با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و نیز برنامه ریزی مناسب، راهکارهای تصحیح عملکرد سلامت تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه این همایش، با همایش های عادی تفاوت های فراوانی دارد، به اهمیت فعالیت ها و اقدامات پیگیرانه پس از اجرای این همایش در پیشبرد اهداف برنامه تحول سلامت اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: این همایش دستاوردهای قابل توجهی در ارائه راهکارها برای اجرای هر چه بهتر برنامه تحول سلامت داشته باشد به گونه ای که بتوان بر اساس آن راهکارهای تصحیح عملکرد حوزه سلامت را پیدا کرد.

دبیر همایش ملی نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت، یادآور شد: تلاش دست اندکاران برگزاری این همایش این است که گفتمان نقد سازنده برای حوزه سلامت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: باید یک تعامل سازنده بین همه ذی نفعان و دست اندرکاران حوزه سلامت از طریق این همایش اتفاق بیفتد تا با همصحبتی ایجاد شده، همدلی و همزبانی نیز محقق شود.

دکتر مجدزاده در تشریح برنامه های همایش نیز عنوان کرد: منابع این همایش شامل پانل ها ، ارائه مقالات به صورت سخنرانی، پوسترها و سایت همایش است که در نهایت چالشها و راهکارها را دریافت وجمع بندی می کند.

مدیر موسسه تحقیقات ملی سلامت یادآور شد: همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت فرصت شایسته ای است تا ارزیابی های گفته شده در قالب گفتمان علمی و با استفاده از شواهد پژوهشی به عمل درآیند.

وی افزود: برای موسسه ملی تحقیقات جمهوری اسلامی ایران که به همراه دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دبیرخانه شورای سیاست گذاری برگزاری همایش را عهده دار است، فرصتی است مغتنم تا در این بین به وظیفه اصلی خود که “دیده بانی سلامت کشور” است پرداخته و به” گفتمان سیاستی مطلع از شواهد در سلامت” جامه ی عمل بپوشاند

همایش نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

 بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *