بازدید این صفحه: 593

۵۵ درصد ایرانی ها اضافه وزن دارند

اخبار

مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadid،افزايش چاقي

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر اسحاق حسینی روز دوشنبه در نشست بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: هرچند درسال گذشته شاهد بیماری کرونا در ایران بودیم اما ابولا در کشور بروز نکرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد مردم به اضافه وزن مبتلا هستند که از این میزان ۱۵ درصد چاق هستند.

حسنی بیان کرد: هرچند رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک مهمترین عوامل چاقی در ایران هستند اما ژنتیک نیز در بروز این عارضه نقش دارد.

وی به تعداد مبتلایان به هپاتیت B در دنیا در دنیا نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری حدود ۳۵۰ میلیون نفر تخمین زده می شود و براساس برآوردها این رقم به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

حسینی به کاهش این بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: در ۲ دهه قیل این بیماری حدود ۳ تا ۵ درصد جمعیت کشور را در گیر کرده بود که با اقدامات انجام شده نظیر واکسناسیون این رقم به ۱ تا ۳ درصد رسیده است.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: در سال های گذشته شایعترین علت انتقال هپاتیت در کشور از طریق مادر به فرزند بود اما اکنون از طریق سوزن های آلوده و معتادان تزریقی این بیماری منتقل می شود.

وی ادامه داد: آندوسکوبی در ابتلای بیماران به هپاتیت نقشی ندارد و در کشور ما همانند سایر نقاط جهان امکان ابتلا از این طریق یک در ۱۰۰ هزار نفر است که وسایل پزشکی غیر بهداشتی و ضدعفونی نشده می تواند عامل این بیماری باشد.

حسینی از افزایش بیماری التهاب روده ای در کشور خبر داد و گفت: این بیماری علاوه بر تهران و شهرهای بزرگ در مناطق روستایی نیز مشاهده شده است.

منبع : خبرگزاري ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *