بازدید این صفحه: 607

بعد از درمان

بعد از درمان

سرطان پستان می تواند در پستان یا سایر نقاط بدن عود نماید. علائم عود سرطان شامل توده جدید در پستان ، زیر بغل یا در کنار دیواره قفسه سینه ; درد استخوان یا شکستگی، سردرد یا تشنج، سرفه مزمن یا سختی تنفس، خستگی شدید و یا احساس بیماری می باشد. اگر شما با این علائم مواجه شدید به پزشک خود مراجعه نمایید. عود بیماری نگرانی مشترک همه افرادی است که از سرطان نجات یافته اند.

بعد از عمل جراحی (برداشتن سینه یا برداشتن توده ) به منظور درمان سرطان پستان، جای زخم در پستان می ماند و ممکن است شکل و اندازه آن نسبت به قبل از عمل جراحی تغییر نماید،  یا ممکن است اطراف محل جراحی سفت شود. اگر غدد لنفاوی به عنوان بخشی از عمل جراحی برداشته شوند و یا در طول درمان آسیب ببینند ممکن است که ادم لنف  (تورم دست و یا بازو ) رخ دهد، و این خطر برای بیماران مادام العمر می باشد.

بعضی از بیماران، دو تا سه ماه پس از اتمام پرتو درمانی دچارمشکلات تنفسی، سرفه خشک، درد قفسه سینه می شوند. این نوع درمان می تواند منجر به تورم و فیبروز ششها (سفت شدن و کلفت شدن ) شود. این علائم معمولا زودگذر می باشند. در صورت بروز عوارض جانبی یا علائم جدید بعد از پرتو درمانی به پزشک مراجعه کنید.
بیمارانی که “هرسپتین”  یا انواع خاصی از شیمی درمانی به نام ” آندراسایکلین  ” دریافت می کنند ممکن است در معرض خطر مشکلات قلبی قرار گیرند. در مورد بهترین راه برای کنترل مشکلات قلبی با پزشک خود مشورت کنید.
زنانی که “تاموکسی فن”  مصرف می کنند،  می بایست معاینات لگن بطور سالانه درآنها  انجام شود زیرا این دارو خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می دهد. این افراد در صورت مشاهده خونریزی غیر عادی واژن و یا دیگر علایم جدید با پزشک یا پرستار خود مشورت نمایند. زنانی که داروهای مهارکننده دریافت می کنند ” مانند ” آناتروزول  ” ،‌” اگزمستان  ” یا “لتروزول “، باید تست تراکم استخوان را قبل از شروع درمان انجام دهند. زیرا این داروها ممکن است موجب ضعف استخوان و از دست رفتن استخوان گردد.
علاوه برآن، زنانی که  در دوره نقاهت بعد از سرطان پستان می باشند ممکن است با علائم دیگر بعد از درمان مواجه شوند.

زنان بهبود یافته بعد از سرطان پستان، ‌به استفاده از دستورالعمل های تاییدشده به منظور بهره مندی از سلامت مناسب تشویق می شوند ( مانند حفظ وزن سالم ، اجتناب از مصرف دخانیات، رژیم غذایی متعادل  و انجام تست های غربالگری سرطان به  توصیه پزشک). برای برنامه ریزی مطابق با نیازهای خود با پزشک مشورت کنید. انجام فعالیت های فیزیکی می تواند به بازسازی میزان انرژی و قدرت بدن ، کمک کند. برای ایجاد برنامه ورزشی سالم  و داشتن تناسب اندام با پزشک خود مشورت کنید.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *