بازدید این صفحه: 614

زردچوبه، انگور قرمز و سیب دشمن سرسخت سرطان پروستات

زردچوبه، انگور قرمز و سیب دشمن سرسخت سرطان پروستات

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که زردچوبه، انگور قرمز و سیب حاوی ترکیباتی هستند که به پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و یا درمان آن کمک می کنند.

محققان دانشگاه تگزاس در اوستین امریکا مجموعه ای از ترکیبات طبیعی را شناسایی کرده اند که قادر هستند با ‘گرسنگی دادن’ به تومورهای سرطان پروستات، این تومورها را کوچک کنند.
بر اساس این گزارش، ترکیبات موجود در زردچوبه، انگور قرمز و پوست سیب به ویژه به صورت ترکیبی، ظاهرا قویترین تاثیر را در این زمینه دارند.
مطالعات قبلی ترکیباتی را شناسایی کرده اند که به ویژه در خوراکی های پایه گیاهی یافت می شوند. این ترکیبات پتانسیل کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را دارند.
در این مطالعه جدید، از یک روش غربالگری جدید برای آزمایش ۱۴۲ ترکیب طبیعی استفاده شد تا موثرترین ترکیبات در توقف رشد سلول های سرطان پروستات شناسایی شوند.
محققان این ترکیبات را به صورت جداگانه و به صورت ترکیبی، روی سلول های سرطانی گرفته شده از موش و انسان آزمایش کردند و موفق شدند سه ترکیب را شناسایی کنند که بیشترین تاثیر را در توقف رشد سلول های سرطان پروستات داشتند. این ترکیبات عبارتند از :
– کورکومین، یک ماده زرد روشن در زردچوبه.
– اسید اورسولیک که در پوست سیب یافت می شود
– رسوراترول، موجود در انگور قرمز و انواع توت ها
محققان سپس این سه ماده را در الگوهای سرطان پروستات در موش ها آزمایش کردند.
آنها متوجه شدند زمانی که اسید اورسولیک با کورکومین یا رسوراترول ترکیب شدند، این ترکیبات طبیعی از جذب گلوتامین توسط سلول های سرطانی پروستات پیشگیری کردند که منجر به پیشگیری از رشد تومور در موش ها شد.
گلوتامین یک اسید آمینه مورد نیاز سلول های سرطانی پروستات برای رشد است، بنابراین پیشگیری از جذب آن سلول های سرطانی را به طور موثری گرسنه نگاه داشته و باعث مرگ آنها می شود.
علاوه بر این، از آنجا که اسید اورسولیک، کورکومین و رسوراترول ترکیبات طبیعی هستند، هیچ تاثیر سمی بر موش ها نداشتند.
با این وجود، محققان متذکر می شوند که غلظت موثر هر یک از این سه ترکیب، بالاتر از میزانی بود که معمولا از طریق رژیم غذایی مصرف می شود، اما یافته های این مطالعه نویدبخش اتخاذ یک راهکار طبیعی برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات است.
به گفته محققان، این مواد مغذی خصیصه های بالقوه ضد سرطانی دارند و به آسانی در دسترس هستند، اما برای تاثیر گذاری بر سلول های سرطانی پروستات، لازم است که غلظت آنها فراتر از غلظتی باشد که در یک رژیم غذایی سالم وجود دارد.
یافته های این مطالعه در مجله Precision Oncology منتشر شده است.
کارشناسان عوامل ژنتیکی، تغذیه نادرست و وجود مواد سرطانزا در شهرهای صنعتی را عامل مهمی در ابتلا به سرطان پروستات می دانند.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *