بازدید این صفحه: 582

صرفه جویی ۳۰ درصدی ارزی در بخش دارو

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

  صرفه جویی ۳۰ درصدی ارزی در بخش دارو و کاهش ١٠ درصدی مصرف تجهیزات پزشکی در سال گذشته

 

رئیس سازمان غذا و دارو با بيان اينكه هر جا حمايت دولتي وجود دارد همواره خطر هزينه هاي القايي نيز وجود دارد، افزود: وزارت بهداشت با اجرای برنامه تحول نظام سلامت براي كنترل هزينه هاي القايي نیز تدابیری اندیشید كه در سطح كلان توانسته ايم جلوي بسياري از اين هزينه ها را بگيريم.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا)؛ دكتر رسول ديناروند در در حاشیه برگزاری همايش نقد عملكرد دولت يازدهم در حوزه سلامت كه صبح امروز در پژوهشگاه نيرو برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: علاوه بر كنترل هزينه هاي القايي توانسته ايم در زمینه تجهیزات پزشکی نیز میزان مصرف را کنترل کنیم به طوری که در سال ۹۳ ، صرفه جويي ۱۰ درصدي داشته ايم.

وي افزود: در حوزه دارو نيز يك صرفه جويي ۳۰ درصدي ارزی داشته ايم كه ناشي از كاهش قيمت و كنترل مصرف در اين زمينه بود.

دكتر ديناروند اظهار داشت: يكي از راه‌هاي ديگر جلوگيري از هزينه هاي القايي به حداقل رساندن و منطقي كردن قيمت برخي از داروها در شركت‌هاي توليدكننده بود و كاهش قيمت برخي از داروها از ۱۰ تا ۹۰ درصد انجام پذيرفت.

وي همچنین درباره لوازم بهداشتي و آرايشي گفت: اين محصولات جزو لوازم پزشكي و سلامت مردم نيست اما در عين حال مسئوليت كنترل آن با وزارت بهداشت است و شاهد به وجود آمدن بازارهاي قاچاق در این حوزه هستيم كه يكی از راههای کنترل اين است كه لوازم آرايشي مورد تائيد از خارج و داخل وارد بازار شود.

وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو با محصولات غيرمعتبری كه از منابع رسمي وارد كشور نمي شوند به صورت سختگيرانه برخورد مي كند.

وي در پايان تاكيد كرد: همواره نمي توان با بخشي از اين قاچاق مبارزه كرد و يكي از دلايل آن نيز وسيع بودن مرزهاي كشور است اما تمام تلاش خود را براي عرضه محصولات مورد تائيد سازمان غذا و دارو به بازار به كار خواهيم بست.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *