بازدید این صفحه: 640

کارآزمایی بالینی

کارآزمایی بالینی
روشی است که بر اساس آن می توان روشهای درمانی جدید را آزمایش کرد و ایمنی ، ‌تاثیر و بالاتر ازاستاندارد بودن روش جدید را ثابت کرد. این روش ممکن است به منظورارزیابی یک داروی جدید، ترکیبی جدید از درمانهای موجود، نگرشی جدید به روش های درمانی ، روش جدید درمانی یا پیشگیری، راههایی برای کمک به مدیریت علائم و یا روش هایی برای بهبود کیفیت زندگی بیمار استفاده شود.
بیمارانی که در کارآزمایی بالینی شرکت می کنند اولین افراد جهت دریافت درمانهای جدید می‌باشند. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که درمان های جدید ایمن ، موثر و یا بهتر از درمان استاندارد  باشند .
بیماران، به دلایل مختلفی دراین کارآزمایی بالینی شرکت می کنند. کارآزمایی بالینی ، برای بعضی از بیماران بهترین گزینه درمانی است که قابل دسترس است. از آنجا که درمان استاندارد کامل نیست ، بیماران اغلب به دلیل به دست آوردن نتایج بهتر حاضرند که نتایج نامعلوم کارآزمایی بالینی را تجربه کنند.
سایر بیماران داوطلب برای کارآزمایی بالینی نیز می دانند ‌ که کشف داروهای جدید و سایر روش های درمانی ، تنها راه پیشرفت در درمان سرطان پستان است حتی اگر بطور مستقیم منفعتی از انجام کارآزمایی بالینی حاصل نگردد.  ‌مشارکت آنها برای بیماران سرطان پستان در آینده ممکن است سودمند باشد.
 برای مثال استفاده از داروی شیمی درمانی به دفعات بیشتر (دادن دارو به دفعات بیشتر نسبت به برنامه معمول سه هفته درمیان می باشد ) و اضافه کردن داروی تراستازاماپ (هرسپتین) برای سرطان هایی که در مراحل اولیه هستند از طریق کارآزمایی بالینی آزمایش و تایید شده است.
بعضی از مواقع افراد نگران هستند که ممکن است با مشارکت در کارآزمایی بالینی درمان نگردند و به جای دارو ،‌قرص قند یا دارونما دریافت کنند. استفاده از دارونما در کارآزمایی بالینی سرطان، نادر است. زمانیکه که دارونما در یک مطالعه استفاده می شود تمام شرکت کنندگان از این قضیه آگاهی دارند. به منظور مشارکت در یک کارآزمایی بالینی، بیماران بایستی رضایت آگاهانه داشته باشند. در ضمن رضایت آگاهانه ، بهتر است پزشک لیستی از تمام انتخاب های بیمار تهیه کند تا بیماردرک مناسبی از درمان استاندارد و تفاوت آن با درمان جدید داشته باشد.
 پزشک همچنین باید لیستی از تمام خطرات درمان جدید تهیه کند این خطرات ممکن است با خطرات درمان استاندارد متفاوت باشد. در نهایت پزشک تمام موارد ضروری برای هر بیمار را به منظور شرکت در کارآزمایی بالینی توضیح می دهد که این توضیحات شامل تعداد معاینات پزشک، تست ها و برنامه درمان می باشد.
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *