بازدید این صفحه: 1039

فعالیت های منظم ورزشی از بروز سکته جلوگیری می کند

اخبار

پروفسور مجيد سميعي،حضور دكتر سميعي در ايران، نشست دكتر سميعي با دكتر روحاني

پروفسور مجید سمیعی بعد ازدیدار باوزیر ورزش و جوانان روز سه شنبه در گفت وگو با تارنمای این وزارتخانه تاکید کرد: همه کشورهای پیشرفته دنیا از ورزش به عنوان عامل اصلی حفظ و بهبود سلامت بهره می گیرند و این مهم نیز هر چه زودتر باید در ایران اجرایی شود.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان بسیار مشتاق است که ورزش علمی و صحیح را بین مربیان و مردم رواج دهد و اطمینان یافتم که یکی از اهداف وی فراهم کردن امکانات مناسب برای پرداختن تمامی مردم به ورزش است.

پروفسور سمیعی تصریح کرد: یکی ازنتایج مهم نشست من با وزیر ورزش تصمیم برای انجام اقداماتی مشترک بود که ازجمله آنها می توان به راه اندازی پرژوهشگاه هایی در این خصوص اشاره کرد که من هم با این مراکز علمی ورزشی همکاری خواهم کرد.

مؤسس مرکزخصوصی بین المللی علوم اعصاب آلمان علت علاقمندی خود به حوزه ورزش و سلامت را چنین عنوان کرد: حرکت، فاکتوری بسیار ارزشمند برای حفظ سلامتی بدن انسان است و عدم تحرک ماهیچه ها موجب تضعیف عمومی جسم انسان می شود. هرچند اضافه وزن اصلی ترین نتیجه کم تحرکی است اما علت پافشاری ما پزشکان برای ترغیب مردم به انجام حرکات ورزشی ونرمشی تنها مبارزه با چاقی نیست.

وی با بیان این که کم تحرکی موجب تنگی عروق شده و بربهبود گردش خون و عملکرد قلب و مغز نیز تاثیر منفی دارد ،ادامه داد: تحقیقات علمی نشان می دهد که فعالیت های منظم ورزشی از بروز انفاکتوس میوکارد ( سکته قلبی ) و سکته مغزی جلوگیری می کند .

این جراح سرشناس خاطرنشان ساخت: مهم است که بدانیم فعالیت های ورزشی تنها برای حفظ سلامتی جسمی نیست بلکه عملکرد مغزی و روانی را تحت تاثیر قرار داده و حافظه را نیز تقویت می کند.

پروفسورسمیعی افزود: یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع ، ورزش است از این رو معتقدم سیاستی که وزیر ورزش و جوانان در حوزه ورزش در پیش گرفته رویکردی صحیح برای حفظ سلامتی ایرانیان است .

وی در خصوص انتخاب محمود گودرزی به عنوان سکاندار هدایت وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از دلایل حضورم در این نشست به خاطر ویژگی علمی و دانشگاهی دکتر گودرزی است و اگر علتی غیر از یک نشست تخصصی بود و یک دید و بازدید سیاسی بود هرگز در این نشست حضور نمی یافتم چرا که من فردی متخصص هستم و موضوعات را از دریچه ی چشم یک متخصص نگاه می کنم؛ و بسیارخوشحالم که امروز اینجا حضور یافتم و متوجه شدم دکتر گودرزی برنامه های بسیار خوبی برای پیشرفت ورزش کشور دارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که دکتر گودرزی برای اجرای برنامه هایش به حمایت و همکاری دولت و ملت نیازدارد.

پروفسورسمیعی تاکید کرد: این نشست جلسه تبادل علمی بود و مطمئن باشید هر جا بروم و با هر فردی دیداری داشته باشم ثقل صحبت هایم پیش بردن علم در آن قسمت است.

متخصص مغز واعصاب دنیا گفت: معتقدم سیاستی که وزیر ورزش و جوانان در پیش گرفته رویکردی صحیح برای حفظ سلامتی ایرانیان است و بی تردید حضور وی در رأس این وزارتخانه زمینه ساز رشد و توسعه ورزش خواهد شد.در این جلسه در خصوص ایجاد نشاط و ارتقاء سطح سلامتی مردم ایران و راه های بهبود وضعیت فعلی با کمک ورزش صحبت های مبسوط، کلیدی و مهمی داشتیم.

این پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی در ادامه گفت: همچنین بهبود شرایط جسمانی هموطنانمان از خردسالی تا کهنسالی و راه های تشویق مردم به این امر مهم را مورد بررسی قرار دادیم .

منبع : ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *