بازدید این صفحه: 737

آیین نامه نظارت بهداشتی و ایمنی بر اماکن دانشگاهی تدوین شد

تيتر

طرح نظارت بر اماكن،خبر،خبرجديد،وزارت،نظارت،اخبار،اخبار دنياي پزشكي،اخبار جديد

رییس اداره سلامت و تندرستی سازمان امور دانشجویان از پایان تدوین آیین نامه نظارت بهداشتی و ایمنی بر اماکن و مشاغل دانشگاه ها خبر داد.

دکتر یوسف مقدس تبریزی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره سلامت دانشگاهیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: آیین نامه نظارت بر اماکن مستقر در فضاهای دانشگاهی به لحاظ شاخص های بهداشتی و ایمنی تدوین و برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال شده است.

وی پیش بینی کرد، این آیین نامه پس از طی مراحل تایید کارشناسی وزارت بهداشت از سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ در دانشگاه ها اجرایی شود.

مقدس خاطرنشان کرد:با اجرای این آیین نامه ، عملکرد بهداشتی و ایمنی مراکز دانشگاهی اعم از رستوران ها و سالن های ورزشی و محیط های خوابگاهی مورد ارزیابی و نظارت دقیق قرار خواهد گرفت.

وی ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت در دانشگاه را از رویکردهای جدی اداره سلامت و تندرستی سازمان دانشجویان برشمرد و گفت: بسیاری از دانشگاه های ما یا اصلا کارشناس بهداشت ندارند و یا از تعداد بسیار اندکی کارشناس بهداشت برخوردارند که سعی کردیم با سیاست های تشویقی، مسوولان دانشگاه ها را به سمت استفاده از کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای ترغیب کنیم.

رییس اداره سلامت و تندرستی سازمان امور دانشجویان افزایش گستره خدمات سلامت و بهداشت به دانشجویان را از دیگر سیاست های این اداره ذکر کرد و گفت: طرح پایش سلامت جسم دانشجویان جدید الورود همه ساله برای حدود ۹۰ هزار نفر در دانشگاه های دولتی برگزار می شود که درصدد هستیم دانشجویان موسسات آموزش عالی غیردولتی را نیز تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی توضیح داد:در این طرح، معاینه های سلامت برای دانشجویان انجام می شود که به طور میانگین، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دانشجویان، نیازمند دریافت خدمات درمانی تشخیص داده می شوند.

به گفته مقدس، مشکلات جسمی دانشجویان تنوع زیادی دارد اما به طور کلی مواردی همچون فشار خون، مشکلات گوارشی، دیابت و مشکلات وزنی در میان آنها شایع تر است.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری دیابت در کشور و بنا به توصیه دست اندرکاران حوزه سلامت کشور، از سال گذشته آزمایش قند خون را به مجموعه معاینات سلامت دانشجویان اضافه کردیم که در دانشگاه های دولتی در حال اجرا است.

جشنواره و نمایشگاه سلامت دانشگاهیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال برگزاری است و تا فردا ۱۶ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

منبع : ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *