بازدید این صفحه: 695

تب دانگ در برزیل به ۷۵۰ هزار مورد رسید

تيتر

برزيل،خبر،خبرجديد،اخبار روز دنيا،اخبار جديد از برزيل،خبرجنجالي،آمار بيماري،تب دانگ در برزيل،تب دانگ

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که شمار موارد تب دانگ در کشور از نخستین روز سال جاری میلادی تا ۱۸ آوریل (۱۱ دی تا ۲۹ فروردین ) به ۷۵۰ هزار مورد رسید.

وزارت بهداشت دراین مورد تصریح کرد که این آمار،رشدی ۵/۲۳۵ درصدی نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۴ می باشد.

دولت در این راستا تایید کرد که تب دانگ درسالجاری،موجب مرگ ۲۲۹ نفر شده که افزایشی ۹/۴۴ درصدی نسبت به همین زمان درسال گذشته است، هنگامی که در آن زمان ۱۵۸ نفر در اثر این بیماری جان باخته بودند.

منطقه ای که با بالاترین بروز تب دانگ روبرو شده، قسمت جنوب شرقی برزیل می باشد که تقریبا ۴۹۰ هزار مورد از این بیماری که معادل با ۶۵ درصد کل موارد در کشور است ، در آن گزارش شده است.

این درحالی است که فقط در ایالت سائوپائولو با ۴۴میلیون نفر از مجموع ۲۰۳ میلیون نفر جمعیت برزیل، ۴۰۱ هزار مورد تب دانگ گزارش شده است تا جایی که از مجموع ۲۲۹ قربانی این بیماری ، ۱۶۹ قربانی متعلق به این ایالت هستند که بالاترین میزان در دو دهه اخیر می باشد .

ایالت میناس گرایس که دومین ایالتی است که پس از سائوپائولو بیشترین موارد بیماری گزارش شده ، ۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند .

تب دنگی یا دانگ ( Dengue fever) یک بیماری ناشی از یک خانواده از ویروس ها است که توسط پشه هایی موسوم به آئدس (Aedes) ، منتقل می شود.

دانگ با علائمی مانند سردرد ، تب ، خستگی شدید مفصلی و درد عضلانی، تورم غدد لنفاوی و راش است اما سه علامت تب، بثورات جلدی، و سردرد مشخصه تب دانگ به شمار می روند.

منبع : ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *